مقابل قهرمانان مجازی کذایی و پوشالی خواهیم ایستاد
مقابل قهرمانان مجازی کذایی و پوشالی خواهیم ایستاد
رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان گفت: یکی از برنامه‌های هیات جمع‌آوری قهرمانان پوشالی و عناوین کذایی آنان بوده و در مقابل این قهرمانان مجازی کذایی خواهیم ایستاد و در مقابل از قهرمانان واقعی حمایت کرده و شرایط برای تداوم قهرمانی‌شان را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش قلم پرس، یوسف جاویدان رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: انجمن هیات‌های رزمی استان آذربایجان شرقی یک خانواده بزرگ ورزشی بوده و دارای ۱۵۰ انجمن، کمیته و گروه است.
وی در مورد عملکرد هیات در دو سال گذشته گفت:  نسبت ورزشکاران در سال ۱۳۹۹ سه برابر افزایش یافته است و تعداد اعضای در سالجاری نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر ارتقا یافته است. از جمله فعالیت‌های هیات می‌توان به اولین دوره داوری در تاریخ ورزش‌های رزمی با ۱۳۵ نفر، اولین کلاس داوری ورزش‌های ام. ام. ای MMA(مبارزه داخل قفس)اشاره کرد. همچنین برگزاری ۷۰ مسابقات گوناگون، ۳۲ دوره داوری و ۲۰ دوره مربیگری هم از دیگر فعالیت‌های مهم این هیات است.
وی از نتایج عملکرد هیات را راهیابی ورزشکاران کیک بوکسینگ به اردوی‌های تیم ملی جوانان و نوجوانان عنوان کرده و افزود: در بین مربیان تیم ملی و داوران ملی هم نفراتی از استان آذربایجان‌شرقی دیده می‌شوند.
جاویدان به بازسازی سالن رزمی اشاره کرده و عنوان کرد: خانه رزمی استان سالن مخروبه‌ای در مجموعه ورزشی تختی بود که سرانه هر سبک یک سانتیمتر بود و با همت مدیر کل ورزش و جوانان استان این مجموعه بازسازی و در اختیار رزمی‌کاران قرار گرفت.
وی در رابطه با پیشکسوتان رشته های رزمی هم گفت: پیشکسوتان از سرمایه‌های رشته های رزمی بوده و شرایطی فراهم کردیم که در تمامی برنامه‌هایمان حضور داشته باشند. همچنین جلسات هم‌اندیشی و اتاق فکر با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی، مسولان ورزش و جوانان و نماینده فدراسیون برگزار و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.
رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اولین جلسه روسای هیات‌های شمالغرب در تبریز میزبانی کرده و برای تبدیل شدن در این ورزش به قطب کشور برنامه‌ریزی کردیم.
بازگشت موتای به هیات‌های رزمی
جاویدان در مورد رشته موتای گفت: این رشته برای خودش مستقل بوده و فدراسیون داشت؛ اما با تصمیم وزارت ورزش، دوبار به انجمن ورزش های رزمی ملحق شده و باید بگویم زمزمه‌های حضور این رشته در المپیک ۲۰۲۸ شنیده می‌شود و در این رابطه در تلاش هستیم تا نماینده‌ای در تیم ملی و المپیک داشته باشیم.
وی افزود: پر مدال آور‌ترین هیات در بازی‌های آسیایی و جهانی هستیم و سرمایه گذاری در ورزش‌های رزمی می تواند در ارتقا رتبه ایران در بازی‌های جهانی و آسیایی منجر شود. در مورد جایگاه استان هم باید بگویم قبلا در رتبه بیست و سوم کشور بودیم؛ اما الان جزو ۵ هیات برتر کشور هستیم و سال گذشته هم از نگاه پایگاه خبری رزمی نوین برترین هیات انتخاب شدیم.
هدف‌مان حضور نماینده از استان در تیم ملی است 
رئیس هیات ورزش‌های رزمی استان گفت: مسابقات انتخاب استان گرامیداشت دهه فجر به میزبانی شهر ممقان برگزار خواهد شد و سعی کردیم با بردن مسابقات به شهرستان‌ها، شور و نشاط  را به همه استان به ارمغان ببریم.
وی گفت: بودجه هیات ۱۰ میلیون و کل دریافتی مان ۳۸ میلیون تومان است اما هزینه‌هایمان نزدیک به یک میلیارد بوده، با این وجود تلاش می‌کنیم رشته‌های رزمی را در استان و تبریز توسعه داده و این قول را می‌دهم دوره بعدی تیم ملی در رده سنی جوانان، حتما نماینده‌ای از استان حضور داشته و همچنین مانند گذشته اردوهای تیم ملی را در استان با اقتدار میزبانی نماییم.
جاویدان بیان داشت: یکی از برنامه‌های هیات جمع‌آوری قهرمانان پوشالی و عناوین کذایی آنان بوده و در مقابل این قهرمانان مجازی کذایی خواهیم ایستاد و در مقابل از قهرمانان واقعی حمایت کرده و شرایط برای تداوم قهرمانی‌شان را فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: معتقدم که آسیب‌های ورزش‌های رزمی کمتر از دیگر ورزش‌ها است و باید این موضوع را انعکاس دهیم تا رشته های رزمی مورد استقبال و عنایت خانواده‌ها قرار گیرد.