معیار عملکرد شهرداری در بافت تاریخی قوانین و ضوابط میراث فرهنگی است
معیار عملکرد شهرداری در بافت تاریخی قوانین و ضوابط میراث فرهنگی است
شهردار تبریز گفت: معیار عملکرد شهرداری در بافت تاریخی قوانین و ضوابطی است که طبق مصوبه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در مورد اماکن تاریخی حاکم است و همه ما نیز باید از قانون تبعیت کنیم.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر ظهر امروز در حاشیه بازدید از خانه تاریخی منتسب به باقرخان اظهار کرد: مالکین خانه‌های تاریخی نیازها و خواسته‌های خود را در مورد این ابنیه دارند که شاید با ضوابط مصوب حاکم بر این بافت مغایر باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان داشته باشد، برای مالکان خانه منتسب به باقرخان اعمال مساعدت داشته باشیم ولی ابتدا باید بررسی فنی و کارشناسی انجام گرفته و سپس اظهار نظر دقیقی انجام دهیم.

شهردار تبریز تصریح کرد: این اثر به تازگی ثبت ملی شده است، ولی متاسفانه در سال‌های گذشته و دهه هفتاد در این محل تفکیکی از طرف وراث انجام شده است که امروز این ثبت ملی آن تفکیک را برهم زده است.

رنجبر با اشاره به تملک و مرمت خانه تاریخی منتسب به باقرخان در سال جاری اعلام کرد: خانه منتسب به باقرخان امسال ثبت ملی شده است و قطعا در سال ۱۴۰۰ بودجه‌ای برای این محل در نظر گرفته نشده و اگر قرار بر تملک و مرمت این خانه باشد، باید برای سال آینده بودجه‌ای در نظر بگریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر تملک باشد، یک سری اقداماتی را آغاز خواهیم کرد ولی اگر بخواهیم بودجه‌ای عمل کنیم برای سال آینده خواهد ماند و کار مرمت آن را نیز میراث فرهنگی پیش خواهد برد.