معرفی فغانی به عنوان بهترین داور آسیا در رسانه بلژیکی/‎علیرضا فغانی داور ایرانی فینال کوچک جام جهانی
معرفی فغانی به عنوان بهترین داور آسیا در رسانه بلژیکی/‎علیرضا فغانی داور ایرانی فینال کوچک جام جهانی

‎علیرضا فغانی، داور ایرانی فوتبال قرار است بازی رده بندی میان بلژیک و انگلیس را قضاوت کند، بازی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به تماشای آن خواهند نشست. به گزارش قلم پرس، یورونیوز نوشت: ‎در «فینال کوچک» رضا سخندان و محمدرضا منصوری، دو داور دیگر ایرانی نیز آقای فغانی را همراهی می‌کنند. ‎علیرضا فغانی ۴۰ […]

‎علیرضا فغانی، داور ایرانی فوتبال قرار است بازی رده بندی میان بلژیک و انگلیس را قضاوت کند، بازی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به تماشای آن خواهند نشست.

به گزارش قلم پرس، یورونیوز نوشت: ‎در «فینال کوچک» رضا سخندان و محمدرضا منصوری، دو داور دیگر ایرانی نیز آقای فغانی را همراهی می‌کنند.
‎علیرضا فغانی ۴۰ ساله یکی از برجسته‌ترین داورهای بین المللی است که در سال ۲۰۰۸ در فهرست داوران بین المللی قرار گرفت.
‎او در جام جهانی ۲۰۱۸ بازی‌های آلمان-مکزیک، صربستان-برزیل و فرانسه-آرژانتین را قضاوت کرده است

رادیو تلویزیون فرانسوی زبان بلژیک (RTBF) در مقاله‌ای ضمن معرفی آقای فغانی نوشت که او تا کنون از بازبینی ویدئویی استفاده نکرده و همواره به آنچه خود می‌دیده متکی بوده است. این رسانه آقای فغانی را بهترین داور آسیایی می‌خواند.
علیرضا فغانی در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز در بازی بلژیک-الجزائر به عنوان داور چهارم حضور داشت. در این بازی بلژیک با نتیجه ۲ بر ۱ حریف خود را شکست داد.
آقای فغانی تا کنون بازی‌های مهم بین المللی مختلفی را قضاوت کرده است. از این جمله می‌توان به مصاف برزیل و آلمان در فینال المپیک ریو ۲۰۱۶، ریور پلاته و بارسلونا در فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۶ و فینال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد