معترضان در «جورجیا» سخنرانی بایدن را قطع کردند+فیلم
معترضان در «جورجیا» سخنرانی بایدن را قطع کردند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت صدمین روز حضورش در کاخ سفید در ایالت جنوبی جورجیا به محض شروع شدن در پی شعارهای معترضان قطع شد. به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او در حالی که مشغول تشکر از رای‌دهندگان جورجیا در تجمعی در شهر «دولوث» این ایالت بود، […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنرانی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت صدمین روز حضورش در کاخ سفید در ایالت جنوبی جورجیا به محض شروع شدن در پی شعارهای معترضان قطع شد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او در حالی که مشغول تشکر از رای‌دهندگان جورجیا در تجمعی در شهر «دولوث» این ایالت بود، با فریاد معترضان که خواستار تعطیلی بازداشتگاه‌های مخصوص نگهداری پناهجویان در مرزهای جنوبی این کشور بودند، مواجه شد.

آن‌ها فریاد می‌زدند «همین حالا به بازداشت پایان بده» و «اداره اعمال مهاجرت و گمرک را تعطیل کن»، یکی از معترضان فریاد زد «خانواده‌های ما می‌میرند» و یادآوری کرد که در انتخابات ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بود.

بایدن هم که صحبت‌هایش قطع شده بود، بعد از شنیدن اعتراضات، به معترضان گفت که با آن‌ها موافق است و نباید هیچ زندان خصوصی‌ای وجود داشته باشد. سرانجام نیروهای امنیتی معترضان را از تجمع خودرویی خارج کردند تا بایدن بتواند به سخنرانی خود ادامه دهد.

 

 

ایالت جنوبی جورجیا از اهمیت ویژه‌ای برای بایدن برخوردار است زیرا در پی انتخاب دو سناتور دموکرات در انتخابات دور دوم سنا در ماه ژانویه در این ایالت، دموکرات‌ها توانستند مانند جمهوری‌خواهان ۵۰ کرسی کسب کنند که به پیش برد دستورکار بایدن در این مجلس کمک می‌کند.

علیرغم ادعاهای انتخاباتی بایدن درباره تغییر سیاست‌های ضد مهاجرتی دوره ترامپ، گزارش‌ها و عکس‌های منتشر شده از این کمپ‌ها در چند ماهی که از ریاست جمهوری وی می‌گذرد، نشان می‌دهد، اوضاع پناهجویان در دولت جدید دموکرات آمریکا نیز همچنان اسفناک است.

نتایج یک نظرسنجی که اخیراً منتشر شد نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از عملکرد جو بایدن در ارتباط با افزایش مهاجران از آمریکای مرکزی و بخصوص وضعیت کودکان بدون سرپرست در مرز ایالات متحده با مکزیک رضایت ندارند.

جو بایدن اخیراً برای اولین بار از زمانی‌که به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شد، رکورد بی‌سابقه پناهجویان در مرز مکزیک و آمریکا را به عنوان «بحران» توصیف کرد و گفت که اوضاع در مرز آمریکا، طرح‌های وی برای پذیرش پناهجویان بیشتر از سراسر جهان را تضعیف کرده است. 

در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا حدود ۴۶۰ مایل دیوار در مرزهای مشترک مکزیک و آمریکا ایجاد شد تا از ورود غیرقانونی پناهجویان جلوگیری کند. ماه ژانویه مقامات گمرک و محافظت از مرزها اعلام کرد در حال نهایی کردن طرح ساخت ۳۰۰ مایل دیگر از این دیوار است.

بایدن در کمپین‌های انتخاباتی خود وعده داده بود حتی یک وجب به دیوار مرزی اضافه نخواهد کرد اما در حال حاضر تخصیص بودجه برای تکمیل آن از سوی کنگره تصویب شده است.

دموکرات‌های آمریکا در دوره ترامپ علاوه بر انتقاد شدید از صرف مالیات مردم برای ساخت این دیوار، به نحوه نگه‌داری پناه‌جویان در کمپ‌های مرزی نیز اعتراض داشته و آن را غیرانسانی توصیف کرده بودند.

چندی پیش شماری از سناتورهای آمریکایی از یکی از مراکز مرزی در شهر «دانا» بازدید کردند و تصاویر تکان‌دهنده‌ای از نحوه نگه‌داری پناهجویان منتشر کردند.

انتهای پیام/م