معاون اول قوه قضاییه: اتاق فکر دشمن اتحاد مردمی را نشانه رفته است
معاون اول قوه قضاییه: اتاق فکر دشمن اتحاد مردمی را نشانه رفته است
معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز اتاق فکر دشمن تلاش می‌کند وحدت و اتحاد مردمی را که نظام جمهوری اسلامی را بعد از چندین سال نگه داشته‌اند از بین ببرد و مهم‌ترین بحث عبارت است از اینکه مسائل سیاسی را با مسائل دینی خلط می‌کنند تا دین تان را از بین ببرند.

به گزارش قلم پرس از تبریز،  حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق امروز در جمع سوگواران حسینی در مسجد صاحب الامر تبریز با اشاره به حادثه غدیر و اصرار پیامبر بر ابلاغ ماموریت و رسالت خویش از سوی پروردگار متعال، اظهار داشت: آن روز مردم نسبت به این موضوع بی اعتنایی کردند همچنان که حتی امروز در برخی محافل دانشگاهی این موضوع را مطرح می‌کنند که حادثه غدیر در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و گذشته است.

وی با بیان اینکه تمام این موضوعات مبنی بر بی اعتنایی به حادثه غدیر از سوی دشمن مطرح می‌شود افزود: درحالی‌که حادثه غدیر و بحث امامت علاوه بر بحث تاریخی جنبه اعتقادی برای شیعیان دارد و مبنای زندگانی شیعیان بوده که متأسفانه امروز فراموش شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در طول ۶۰ سال همان افرادی که دوست دار پیامبر بودند در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و تلاش کردند در آن مدت اهل‌بیت را منزوی کنند به‌طوری‌که بر اساس رساله مرحوم علامه طباطبایی در رابطه‌ با علم امام، با وجود ۳۵ هزار روایت در باب مسائل فقهی حتی یک روایت وجود ندارد که از امام حسین یک مسئله شرعی پرسیده باشند این یعنی انزوا و کنارگذاشتن اهل‌بیت.

وی خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام به‌مرور به جایی رسیدند که گفتند حدیث نویسی ممنوع است و نباید سخنان علی را بنویسید به بهانه اینکه با قرآن خلط نشود، در کنار ممنوعیت نوشتن احادیث، گفتن فضایل حضرت علی (ع) را هم ممنوع کردند و حتی خطبا را مکلف کردند تا حضرت علی (ع) را در منابر لعن کنند.

حجت‌الاسلام‌ مصدق ادامه داد: موضوع جداکردن اهل‌بیت از مردم و دین یکی از موضوعات اساسی است هرآنچه آن زمان اتفاق می‌افتاد امروز نیز اتفاق می‌افتد منبع اینها همان‌هایی بود که در زمان خلفا علیه ائمه معصومین مطرح می‌شد.

وی با اشاره به حوادث روز عاشورا خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد تا ارزش‌های اسلامی تضعیف شود و وضعیت موجود در زمان پیامبر اسلام تبدیل شود به اینکه در روز عاشورا مقابل حضرت امام حسین (ع) بایستند موضوع شیوع فحشا و منکر در جامعه بود آنها سعی کردند فحشا و منکر را در جامعه رواج دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: زمانی که به امام حسین(ع) گفتند با یزید بیعت کن، فرمودند کسانی همچون ما امکان ندارد با یزید بیعت کنند و شعار مهم ایشان در مسیر سفر به کربلا این بود که ای شمشیرها مرا از بین ببرید اما دین مان باقی بماند.

وی با بیان اینکه امام حسینی (ع) که در مکتب امام علی (ع) تربیت شده مگر می‌تواند با یزید بیعت کند، گفت: امام حسین (ع) در سال ۵۰ هجری به امامت رسید و تا سال ۶۰ چیزی نگفت اما در سال ۶۰ بعد از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید دید اگر حرفی نزند دین از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام‌ مصدق خاطرنشان کرد: امروز اتاق فکر دشمن تلاش می‌کند وحدت و اتحاد مردمی را که نظام جمهوری اسلامی را بعد از چندین سال نگه داشته‌اند از بین ببرد و مهم‌ترین بحث عبارت است از اینکه مسائل سیاسی را با مسائل دینی خلط می‌کنند تا دین را از بین ببرند.

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز تلاش می‌کنند تا نسبت به روحانیت در جامعه بدبینی ایجاد کنند و با بهانه‌های مختلف به دنبال تضعیف اعتقادات دینی مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: متأسفانه برخی محافل حسینی را تبدیل به مجالسی کرده‌اند که در شأن حضرت امام حسین (ع) نیست.

وی گفت: خداوند را شکرگزار باشید که قدم های شما را به این محافل و مجالس سنتی باز کرده است که به اهل بیت (ع) احضار محبت و ارادت کنید .

در پایان سخنرانی معاون اول قوه قضاییه, مداحان دقایقی را در رثای سالار شهیدان به مرثیه سرایی پرداختند.

انتهای پیام/