مطهری: آتش زدن پرچم آمریکا اقدام صحیحی نبود/لازم است که مسئولان در مقابل آمریکا یکصدا باشند
مطهری: آتش زدن پرچم آمریکا اقدام صحیحی نبود/لازم است که مسئولان در مقابل آمریکا یکصدا باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگوی ایران با سایر اعضای حاضر در توافق هسته‌ای اقدامی خوب و نوعی اتمام حجت است، البته این گفت‌وگوها باید مهلت داشته باشد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری در حاشیه نشست امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن ارزیابی […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگوی ایران با سایر اعضای حاضر در توافق هسته‌ای اقدامی خوب و نوعی اتمام حجت است، البته این گفت‌وگوها باید مهلت داشته باشد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری در حاشیه نشست امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن ارزیابی از سیاست‌هایی که ایران در قبال خروج آمریکا از برجام اتخاذ کرده است، اظهار داشت: گفت‌وگوی ایران با سایر اعضای حاضر در توافق هسته‌ای اقدامی خوب و نوعی اتمام حجت است، البته این گفت‌وگوها باید مهلت داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت‌وگوهای ایران و اروپا اگر ظرف مدت زمان ۲۰ روز یا یک ماه باشد، نتایج بهتری حاصل می‌شود، بیان کرد: در این مهلت اروپایی‌ها باید ضمانت‌های محکمی به ایران بدهند که در مقابل فشار آمریکا و جریمه هایی که برای نقض تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا، در نظر گرفته شده ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایران باید مطمئن شود که اروپایی‌ها به برجام متعهد هستند تا ما نیز در برجام بمانیم، افزود: اگر احساس کنیم که اروپایی‌ها نیز می‌خواهند دو، سه سال ایران را بازی دهند، باید خارج شویم یا هر اقدام دیگری را انجام دهیم.

به ادامه برجام با حضور کشورهای اروپایی خوشبین نیستم

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا خوشبینانه نیست که ایران بخواهد از این پس با اروپایی‌ها به برجام ادامه دهد، گفت: ما هم خیلی خوشبین نیستیم ولی باید به اروپایی‌ها مهلت بدهیم و اگر احساس کنیم که آن‌ها به ادامه برجام مصمم نیستند باید از برجام خارج شویم.

آمریکا از این پس نمی‌تواند اجماعی که در گذشته علیه ایران ایجاد کرده بود را تکرار کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از این پس نمی‌تواند اجماعی که در گذشته علیه ایران ایجاد کرده بود را تکرار کند و تحریم‌ها نیز به شیوه گذشته علیه ایران اعمال نمی‌شود زیرا قطعا اروپا در این زمینه مقاومت می‌کند، بیان کرد: شرایط کنونی با آن مقطع زمانی که اروپا و آمریکا به صورت متحد تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کردند متفاوت شده و آن‌ها نمی‌توانند این شرایط را ایجاد کنند.

وی افزود: سیاست دولت برای مذاکره با اروپا در مهلت مقرر اقدام خوبی است تا بعدا در این زمینه تصمیم گیری شود.

همه بر همدلی تاکید می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی پس از خروج آمریکا از برجام به دنبال انتقام گیری از دولت هستند، گفت: در حال حاضر همه بر همدلی تاکید می‌کنند و اوضاع خوب است.

آتش زدن پرچم آمریکا اقدام صحیحی نبود

وی در خصوص آتش زدن برجام و پرچم آمریکا در صحن مجلس شورای اسلامی، گفت: آتش زدن پرچم آمریکا اقدام صحیحی نبود، بر اساس برخی گزارش‌ها، گفته می‌شود که دو سوم مردم آمریکا با تصمیم ترامپ در خصوص خروج آمریکا از برجام مخالف هستند، با آتش زدن پرچم، مردم آمریکا را در مقابل خود قرار می‌دهیم این اقدام، عاقلانه نبود و ناگهانی انجام شد.

مطهری ادامه داد: آتش زدن برجام خیلی مهم نیست ولی آتش زدن پرچم آمریکا اقدام صحیحی نبود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست کلی این است که به توان داخلی کشور متکی باشیم، اظهار داشت: اتکا به توان داخلی در شرایط بحرانی ضرورت دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اعطای آزادی‌ها در شرایط فعلی چقدر به وحدت ملی کمک می‌کند؟، افزود: اعطای آزادی‌ها به مردم همیشه باید باشد و ارتباطی با شرایط اقتصادی ندارد، قبل و بعد از برجام باید آزادی‌ها اعطا شود زیرا اعطای آزادی از اصول قانون اساسی است و همیشه باید رعایت شود.

لازم است که مسئولان در مقابل آمریکا یکصدا باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای ارتقای وحدت ملی، گفت: سیاسیون و مسئولان نباید با یکدیگر درگیر شوند و برای رقابت‌های سیاسی و بیرون راندن رقیب از میدان نباید از هر وسیله‌ای استفاده شود، همچنین لازم است که مسئولان در مقابل آمریکا یکصدا باشند و هدف واحدی را دنبال کنند./