مطالبات شهردار تبریز از دولت/ تبدیل وضعیت ۳ هزار نفر از کارکنان شرکتی شهرداری
مطالبات شهردار تبریز از دولت/ تبدیل وضعیت ۳ هزار نفر از کارکنان شرکتی شهرداری

شهردار تبریز در دیدار با وزیر کشور مهم ترین مطالبات مدیریت شهری تبریز از جمله تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری و اصلاح ضوابط سختگیرانه میراث در بافت تاریخی را تشریح کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با وزیر کشور، اظهار کرد: اکنون اداره […]



شهردار تبریز در دیدار با وزیر کشور مهم ترین مطالبات مدیریت شهری تبریز از جمله تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی شهرداری و اصلاح ضوابط سختگیرانه میراث در بافت تاریخی را تشریح کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با وزیر کشور، اظهار کرد: اکنون اداره شهر با روش های سنتی امکان پذیر نیست و  ضروری است هوشمندسازی در تمام کلانشهرهای کشور اتفاق بیافتد.

وی دیگر دغدغه شهرداری ها را فقدان درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: با توجه به افزایش تورم، هزینه جاری برای کلانشهرها رقم سنگینی است که همین ضرورت تامل درباره درآمد پایدار را دوچندان می کند.

شهردار تبریز تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری را دیگر دغدغه مدیریت شهری تبریز دانست و یادآور شد: ۳هزار نیروی شرکتی شهرداری تبریز خواستار تبدیل به قرارداد تأمین نیرو هستند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: وقتی بحث باسمنج مطرح شد پروژه های بزرگی که در آن محدوده در حال اجرا بودند، متوقف شد همچون پارک آرپادره سی که دویست هزار نهال در آن پارک کاشته شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون خدماتی که شهرداری تبریز در محدوده آرپادره سی ارائه می کند متوقف نشده است.

یعقوب هوشیار درباره رهاشدگی بافت تاریخی تبریز نیز تصریح کرد: متاسفانه املاک واقع در محدوده بافت تاریخی شهر به مخروبه و محل تجمع معتادین تبدیل شده است.

وی مساحت بافت تاریخی تبریز را ۷۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: به دلیل اینکه ضوابط میراث فرهنگی در بافت تاریخی شهر سختگیرانه اعمال می شود و برای سازنده صرفه اقتصادی ندارد، متاسفانه با رکود در آن منطقه مواجهیم.

شهردار تبریز درباره احیا سازمان ورزش شهرداری تبریز تاکید کرد: متاسفانه در گذشته کلیه تیم های ورزشی و سازمان ورزش شهرداری منحل شد که در صدد احیا آن هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پالایشگاه و پتروشیمی تبریز به دلیل جرائم آلایندگی ۸۰۰میلیاردتومان باید به شهرداری تبریز بپردازند که متاسفانه تاکنون همکاری لازم انجام نشده است.

انتهای پیام/م