مصرف آب در مناطق خشک و نیمه خشک ۲ برابر است؟
مصرف آب در مناطق خشک و نیمه خشک ۲ برابر است؟
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی با تاکید بر فرهنگ مصرف آب و ارتقای سواد آبی مردم در جامعه، گفت: چرا باید در منطقه خشک و نیمه خشک مصرف دو برابر باشد؟ این یک همدلی مردم و مسوولان را می‌خواهد و در اینجا نقش رسانه بسیار مهم است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یوسف غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره آب در آینه رسانه اظهار کرد: خبرنگاران اصحاب فکر و اندیشه هستند و همراه همیشگی ما، آنها حلقه واسطه بین مردم و مسوولان هستند و همیشه دیدگاه و نقطه نظرات مردم عزیز را به ما انتقال می‌دهند.

وی افزود: این جلسه نخستین جلسه در مورد آب است؛ به مانند معبری است که باز شده است و رسانه و مردم را به دستگاه‌های اجرایی وصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: واقعیت کشور و خیلی از کشورهای دیگر به شکلی است که منابع آب جزو اصلی‌ترین است به طوریکه کشور ما یک سوم بارش جهان را دارد ولی مصرف ما دو برابر است.

وی ابراز کرد: وقتی کمبود آب داشتیم همیشه به سمت تامین از طریق سد و ایستگاه‌ پمپاژ و غیره رفتیم ولی آیا تا چه زمانی می‌توانیم فقط تامین آب کنیم.

غفارزاده یادآور شد: زمانی ما فقط از چاه آب شرب تبریز را تامین می‌کردیم ولی بعد سد نهند آمد و بعد آنقدر کم داشتیم از زرینه رود استفاده کردیم.

وی با تاکید بر فرهنگ مصرف آب و ارتقای سواد آبی مردم در جامعه، گفت: چرا باید در منطقه خشک و نیمه خشک مصرف دو برابر باشد؟ این یک همدلی مردم و مسوولان را می‌خواهد و در اینجا نقش رسانه بسیار مهم است.

غفارزاده متذکر شد: ما اگر بتوانیم در بخش آب ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم انگار که ۱۰‌ها سد با هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی ایجاد شده است.

وی گفت: امید است این جشنواره شروعی باشد برای ارتقای این فرهنگ و همه ساله برگزار شوند.

پایان پیام/