مصدومیت ۶ نفر  بر اثر آتش سوزی در کارگاه کفاشی تبریز
مصدومیت ۶ نفر  بر اثر آتش سوزی در کارگاه کفاشی تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: بر اثر آتش سوزی در کارگاه تولیدی کفش در محله «حیدرتکیه سی’ تبریز ۶ نفر دچار سوختگی و مشکلات تنفسی شدند. وحید شادی نیا با اعلام این خبر اظهار داشت: با اعلام این حادثه به مرکز اورژانس بلافاصله کارشناسان مرکز به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه […]

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: بر اثر آتش سوزی در کارگاه تولیدی کفش در محله «حیدرتکیه سی’ تبریز ۶ نفر دچار سوختگی و مشکلات تنفسی شدند.

وحید شادی نیا با اعلام این خبر اظهار داشت: با اعلام این حادثه به مرکز اورژانس بلافاصله کارشناسان مرکز به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه مرد ۲۶ ساله دچار سوختگی ۴۵ درصد، مرد ۵۱ ساله با سوختگی ۷۰ درصد و مرد ۳۰ ساله با سوختگی ۴۵ به دلیل مشکل حاد تنفسی تحت لوله گذاری نای قرار گرفتند و هر سه به بیمارستان متقل شدند.
شادی نیا اظهار داشت: همچنین سه مصدوم ۱۹ ساله، ۲۸ ساله و ۳۵ ساله در این حادثه به خاطر تنفس دود و مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شدند.
مدیرعامل سازمان اتش نشانی شهرداری تبریز نیز در این خصوص به ایرنا گفت: با اعلام وقوع آتش سوزی در کارگاه کفاشی واقع در پل قاری (حیدر تکیه سی)، آتش نشانان ایستگاه شماره ۶ و ۱ برای اطفای حریق عازم محل حادثه شدند.
آتش پاد داوود طالب نژاد اظهارداشت: آتش نشانان با حضور سریع در محل حادثه شاهد زبانه کشیدن شعله آتش از کارگاهی واقع در زیرزمین ساختمانی شدند که سه نفر از افراد کارگاه نیز به دلیل وجود شعله های وسیع ، قادر به خارج شدن از کارگاه نبودند.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با استفاده تجهیزات انفرادی و دستگاه های تنفسی به داخل نفوذ و قبل از اطفاء حریق، از میان شعله های حریق عبور کرده و به هر سه نفر که در انتهای کارگاه پناه گرفته بودند، دسترسی پیدا کردند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز ادامه داد: آتش نشانان هر سه نفر را که به دلیل شدت حرارت، دچار سوختگی و دودزدگی شده بودند، سریعا به بیرون منتقل و از مرگ حتمی نجات دادند.
وی گفت: در این حادثه یکی از آتش نشانان نیز دچار دودزدگی شد که به همراه سایر مصدومین حادثه از جمله ۳ نفر نجات یافته توسط آتش نشانان و ۲ مصدوم دیگر از افراد کارگاه، همگی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شدند.
طالب نژاد از تمامی تولید کنندگان درخواست کرد اصول ایمنی در حین کار را رعایت و از نگهداری مایعات قابل اشتعال در کنار لوازم گرمایی با شعله باز و موارد مشابه که می تواند موجب بروز آتش سوزی شود، خودداری کنند.