مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست/نرخ بنزین بهانه گرانی در بازار نشود
مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست/نرخ بنزین بهانه گرانی در بازار نشود
امام جمعه اردبیل گفت: بسیاری از کالاها و خدمات، متأثر از قیمت بنزین نیست، عده‌ای ارتفاع قیمت بنزین را بهانه می‌کنند و قیمت را به صورت دل‌بخواهی بالا می‌برند و یا اگر کالا و خدمات کسی متوقف بر بنزین نیست او هم بالا می‌برد.

 آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل اظهار کرد: از کسبه، تجار و صاحبان خدمات می‌خواهیم جز از سر اضطرار، قیمت‌ها را بالا نبرند.

وی افزود: بسیاری از کالاها و خدمات، متأثر از قیمت بنزین نیست. البته اینکه دولت می‌گوید؛ قیمت را اصلا بالا نبرید، این درست نیست. اگر به یک راننده ولو به طور کامل بنزین سهمیه‌ای بدهند، باز هم پانصد تومان قیمت بالا رفته است و او چاره‌ای ندارد جز اینکه خدمات خود را با همان قیمت تنظیم کند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: عده‌ای ارتفاع قیمت بنزین را بهانه می‌کنند و قیمت را به صورت دل‌بخواهی بالا می‌برند و یا اگر کالا و خدمات کسی متوقف بر بنزین نیست او هم بالا می‌برد.

فرصت گران کردن یک امتحان سخت الهی

وی بیان کرد: همه بدانند ما به این کشور و به این ملت دِین ملی و دینی و تاریخی داریم. ضربه به ملت و کشور در حساس‌ترین مقطع که کشور در صدد خارج کردن خود از یوغ تاریخی استعمار و قدرت‌های اهریمنی است، یک خباثت بزرگ حساب می‌شود و همه بدانند که فرصت گران کردن، یک امتحان سخت الهی است و روزی خداوند از آن سؤال خواهد کرد.

عاملی ادامه داد: در روایت است «فَأعِدّ لَهُ جَواباً» و رسول خدا نفرین کرده بر کسی که امت او را در مشقت قرار دهد و بلکه فرموده؛ هرکس گران نکند ولی آرزوی گرانی کند، عمل چهل ساله او خبط می‌شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: راهپیمایی‌های اخیر مخصوصاً راهپیمایی دوشنبه تهران با تمام راهپیمایی‌ها فرق دارد. در ۲۲ بهمن مثلاً مردم در حالت عادی سیل آسا در خیابان‌ها اجتماع می‌کنند اما راهپیمایی‌های اخیر بعد از سوء تدبیر دولت و بعد از فشار سخت اقتصادی بر مردم بود.

وی ادامه داد: به‌همین جهت این راهپیمایی مطلب بسیار بزرگی را نشان می‌دهد و آن اینکه بصیرت ملت ما در تشخیص و دفاع از منافع ملی و مصالح کلان و جدا کردن آن از مطالبات به حق به اوج رسیده و کشور بیمه شده است و باید گفت «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِن دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ» (مائده ۳).

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب درباره این راهپیمایی‌ها تعبیری را آوردند که درباره هیچ راهپیمایی بیان نکرده بودند. حضرت آقا فرمودند؛ «تکریم و تعظیم عمیق خود را به ملت بزرگ ایران ابراز می‌کنم». باید توجه شود این اجتماعات عظیم در برابر یک جنگ روانی بی‌نظیر دشمن بود.

دشمن با ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای و هزاران پایگاه اینترنتی شکست خورد

ملت ما در یک جنگ نرم رسانه‌ای و روانی که امپراطوری رسانه‌های غرب آن را هدایت می‌کرد پیروز شد و آن‌ها دست خالی برگشتند. ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای و هزاران پایگاه اینترنتی همه شکست خوردند. عصبانیت آنها بعد از بصیرت ملت فوران می‌کند. تازه آنچه می‌بینیم ظاهر آنهاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: جنگ روانی معاصر آن‌چنان قوی، حساب شده، کارشناسی شده و عقبه‌دار است که وارد هر کشوری می‌شود ملت آن کشور را در مسیر خلاف مصالح و منافع ملی آن کشور به حرکت در می‌آورد. یک جنگ روانی آنها این است که اقلیت را به جای اکثریت نشان دهند.

ملت عراق محال است به کنسول‌گری ایران صدمه بزند/ مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست

وی ادامه داد: ملت عراق محال است که به کنسول‌گری ایران صدمه بزنند. افراد ابوبکر بغدادی، ابو مصعب زرقاوی و … نقاب به چهره می‌کنند و به کنسول‌گری ایران صدمه می‌زنند از آن طرف آمریکا وانمود می‌کند که ملت عراق این کار را کرده است. ملت عراق کاملا می‌دانند که تمام مصائب ملت عراق زیر سر آمریکاست.

عاملی ادامه داد: همه این‌ها را مردم عراق می‌دانند. محال است عراقی علیه ایران شعار بدهد. شعار علیه ایران یا حمله به کنسول‌گری، ظهور دلارهای عربستان و برنامه‌های سیا و موساد است.