مشاوره رایگان در تمام مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان آذربایجان‌شرقی
مشاوره رایگان در تمام مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان آذربایجان‌شرقی

[ad_1] در کلیه مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان ارائه مشاوره های پیش از ازدواج رایگان خواهد بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر تقی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در تشریح اقدامات برنامه‌ریزی شده برای هفته ازدواج سال جاری گفت: روز جمعه با هماهنگی شورای سیاست گذاری […]

[ad_1]


در کلیه مراکز تخصصی ازدواج و خانواده استان ارائه مشاوره های پیش از ازدواج رایگان خواهد بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، امیر تقی‌زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در تشریح اقدامات برنامه‌ریزی شده برای هفته ازدواج سال جاری گفت: روز جمعه با هماهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در خطبه های نماز جمعه این هفته که مصادف است با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و آغاز هفته ازدواج مطالبی در بحث ازدواج و خانواده توسط ائمه محترم جمعه سراسر استان ایراد خواهد شد، البته با تدبیر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در تمام خطبه‌های نماز جمعه در حوزه ازدواج و خانواده هر هفته در این حوزه مطالبی طرح می‌شود.

وی در ادامه تشریح برنامه های هفته ازدواج در بحث مشاوره افزود: به مناسبت هفته ازدواج تمام ۲۱ مرکز ازدواج و خانواده در جهت تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری به صورت رایگان ارائه خدمت خواهند کرد و تمام هزینه‌های این خدمات از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان پرداخت خواهد شد و برای جهت استفاده از خدمات از معاونت جوانان استان معرفی نامه دریافت نمایید، اما در شهرستان‌هایی که مرکز مشاوره وجود ندارد با اعزام مشاور به این شهرستان‌ها و با هماهنگی‌های صورت گرفته، مشاوره گروهی در مساجد و دیگر مراکز فرهنگی صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان در بحث تولیدات رسانه‌ای با موضوعات ازدواج و خانواده افزود: این تولیدات رسانه‌ای با همکاری با دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر تولید شده و در رسانه‌های شهرستانی و استانی منتشر می‌شود.

‌ تقی‌زاده افزود: در ادامه این برنامه‌ها در هفته ازدواج جشن چهل زوج واقف و مروج فرهنگ ازدواج در امام‌زاده سید حمزه تبریز برگزار خواهد شد.

ستوده‌نژاد‌: باید در حوزه ازدواج جوانان موضوع فرهنگ‌سازی را اساس قرار دهیم

‌مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت:  باید در حوزه ازدواج جوانان موضوع فرهنگ‌سازی را اساس قرار دهیم

ستوده ‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان با تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و هفته ازدواج گفت: امروز همه ما به اهمیت مسئله ازدواج و فرزندآوری آگاه هستیم و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، در اداره کل ورزش و جوانان به موضوعات مربوط به جمعیت، ازدواج و فرزندآوری که موضوعی چند بخشی است توجه ویژه ای داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ گفت: ۵۴۸ مورد کارگاه آموزشی با موضوع ازدواج برگزار شده است که ۲۲۸۴۲ نفر در این کارگاه ها شرکت کرده‌اند و در هفته ازدواج سال گذشته ۱۲۸۷ مورد برنامه مناسبتی به منظور گرامیداشت هفته ازدواج برگزار شد.

وی در ادامه افزود: طی سال گذشته ۲۱ مجوز تاسیس مرکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده صادر شده است و ۴ مورد مجوز نیز در حال صدور است.

او در تشریح اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج و تعالی خانواده گفت: تشکیل دبیرخانه تخصصی ازدواج بر اساس اسناد بالادستی و رصد آخرین وضعیت ازدواج جوانان استان، تربیت ۱۶۰ مدرس ازدواج و خانواده در سطح استان در خصوص آموزش‌های قبل از ازدواج، حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه ازدواج، ارائه خدمات تخفیف دار خدمات عقد و عروسی از طریق دبیرخانه ازدواج و سمن های فعال حوزه ازدواج، تهیه بسته‌های فرهنگی و دانستنی‌های قبل از ازدواج و پخش در بین جوانان، تولیدات رسانه‌ای در حوزه ازدواج و تشکیل خانواده از جمله فیلم کوتاه، موشن گرافی، اینفوگرافی و پادکست و انتشار آنها در رسانه های استانی و شهرستانی بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ازدواج و خانواده است.

ستوده‌نژاد در خصوص وجود سمن‌های حوزه جوانان گفت: بازوانی که در حوزه ورزش به عنوان هیات‌های ورزشی داریم، بازوان حوزه جوانان نیز سمن‌های جوانان هستند و تاکید کرده‌ام این سمن‌ها در تمام جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستانی و استانی سمن‌های جوانان نیز حضور داشته باشند و تاکید بیشتر من بحث فرهنگ‌سازی در حوزه جوانان است.

وی گفت: در جلسه اخیری که با سمن های جوانان در محل خانه جوانان برگزار شد، مصوب شد که در خصوص فرهنگ سازی در حوزه جوانان با همکاری سمن ها فعالیت های مؤثری داشته باشیم.

در ادامه، خبرنگاران حاضر در نشست خبری سوالات خود را در زمینه برنامه‌های هفته ازدواج مطرح کردند که مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل، نماینده ثبت احوال و نماینده شورای هماهنگی بانکهای استان پاسخ مناسب دادند.

در خصوص اجباری شدن آموزش‌های پیش از ازدواج، ستوده‌نژاد مدیرکل ورزش و جوانان استان در پاسخ به این دغدغه اصحاب رسانه گفت: پیشنهاد این موضوع در حضور حجت السلام بنابی نماینده محترم بناب به وزارت تقدیم شد و از طریق معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت پیگیری تصویب یک چنین قانونی از طریق مجلس هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگ‌سازی گفت: سعی بر این داریم که از موضوع شرطی سازی مخاطبان گذر کرده و چه در حوزه ورزش و چه در حوزه امور جوانان نسبت به فرهنگ‌سازی توجه بیشتری داشته باشیم چرا که سرمنشا همه کارها با فرهنگ صحیح و شیوه صحیح، عملیاتی می‌شود.

محمدی نماینده ثبت احوال آمار جمعیتی، ولادت، ازدواج و محمدیان نماینده شورای هماهنگی بانکهای استان گزارشی مبسوط در خصوص عملکرد بانک‌های عامل استان در زمینه وام ازدواج ارائه کرد.

۱۰ تا ۱۶ تیرماه، هفته ازدواج نامگذاری شده است که برنامه های متنوعی برای گرامیداشت این هفته در سرتاسر استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]