بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان تبریز در طرح سلامت کرونا غربالگری شدند
بیش از ۹۰ درصد مردم شهرستان تبریز در طرح سلامت کرونا غربالگری شدند
فرماندار تبریز با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم این شهرستان در طرح سلامت کرونا غربالگری شدند و ادامه این طرح بطور جدی اجرا می شود، ادامه داد: طرح غربالگری در تمام ورودی و خروجی‌های تبریز تا ۳۰ فروردین توسط گروه های متشکل از پلیس راه، نیروی انتظامی، هلال احمر و شبکه بهداشت با اعمال محدودیت اجرا می شود.

به گزارش قلم پرس، بهروز مهدوی، روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونای شهرستان تبریز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس تصمیم ستاد مبارزه با ویروس کرونا، مشاغل پرخطر تا ۳۰ فروردین در این شهر تعطیل خواهند بود، افزود: این مشاغل شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای (غیر از سوپر مارکت‌ها و فروشندگان مواد بهداشتی و شوینده)، پاساژها، مجتمع‌های اداری و بازارهای مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی و آموزشگاه‌های رانندگی است.

وی اظهار داشت: رستوران‌ها و اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، استخر، سونا و ماساژ، نمایشگاه‌ها و مراکز تجاری- مراکز تفریحی، بازی و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی، بدنسازی، تالارهای پذیرایی و گردهمایی، قهوه‌خانه، چای‌خانه و کافی شاپ نیز از دیگر مشاغل پرخطری هستند که تا پایان این ماه تعطیل خواهند بود.

فرماندار تبریز گفت: سایر اصنافی که مغازه آن ها می تواند باز باشد باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند چراکه در صورت مشاهده و عدم رعایت این موارد براساس قانون با آنان برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پارک‌ها و مراکز تفریحی سطح شهر نیز تا ۳۰ فروردین بسته خواهد بود، یادآوری کرد: مترو، اتوبوسرانی و ترمینال برون شهری نیز تا پایان این ماه خدمات ارائه نخواهند داد.

فرماندار تبریز گفت: تمام خدمات در راستای مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهر ساماندهی و بصورت محله محور اجرا می شود و باید تمام اقدامات خیرین، سازمان‌های مردم نهاد مرتبط، پخش مواد ضدعفونی کننده و تولید ماسک در این شهرستان هدفمند و ساماندهی شود.

مهدوی، افزود: تیم‌های نظارتی نیز بر عملکرد صنوف نظارت خواهند کرد.