مس سونگون از اخذ مجوز اولین شرکت سهامی عام پروژه تا اخذ مجوز اولین پردیس فناوری
مس سونگون از اخذ مجوز اولین شرکت سهامی عام پروژه تا اخذ مجوز اولین پردیس فناوری
مدیر مجتمع مس سونگون در نشست هم اندیشی مدیران و فعالان بازار سرمایه، از انجام اقدامات درخشان و بنیادین برای اولین بار در مجتمع مس سونگون خبر داد.
در نشستی که با حضور مدیران و فعالان بازار سرمایه در خصوص ظرفیت های شرکت ملی صنایع مس ایران در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، دکتر عباسزاده گفت: مجتمع مس سونگون سال گذشته نقش اساسی را در اشتغالزایی ایفا کرد، طوریکه برای ۲۵۰۰ نفر در این مجتمع اشتغال ایجاد شد.
وی افزود کل اشتغال رسمی در تاریخ مجتمع مس سونگون تا سال گذشته ۷۰۰ نفر بود که با استخدام رسمی ۵۴۸ نفر در سال گذشته ( ۸۰ درصد استخدام های رسمی تاریخ سونگون)، تعداد نیروهای رسمی به ۱۲۴۸ نفر رسید.
عباسزاده گفت : در حوزه سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره ارزش مس، در مجتمع مس سونگون نزدیک به ۸۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.
وی گفت : اتفاق بزرگ دیگری که در این معدن افتاده ، ما در داخل کارخانه، پروژه Mine to mill را انجام می دهیم که با این پروژه  و با همین زیرساخت های موجود، ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس به تولید ما اضافه خواهد شد.
مدیر مجتمع مس سونگون افزود: به کمک فعالان بازار سرمایه، شرکت سهامی عام پروژه تغلیظ فاز ۳ سونگون را که کار بسیار بزرگ برای شهرستان ورزقان و استان آذربایجان‌شرقی است توانستیم اخذ کنیم.
عباسزاده خاطرنشان کرد: پروژه هیپ لیچینگ از سال ۹۷ شروع شده بود و تا سال گذشته ۵۱ درصد پیشرفت داشت که ما این میزان را به ۹۹ درصد رسانده ایم و هم اکنون این طرح آماده افتتاح است و اولین کاتد مس آذربایجان را تولید خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در حوزه مسئولیت های اجتماعی مجتمع مس سونگون، کارهای بزرگی صورت گرفته، گفت: در شهرستان ورزقان، اجرای فاضلاب شهر ورزقان، احداث کمپ فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان را کمک می کنیم و سرمایه گذاری بزرگراه خواجه ورزقان – نوردوز نیز که یک مسیر استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران است توسط شرکت ملی صنایع مس ایران انجام می شود.
مدیر مجتمع مس سونگون گفت: مهمترین گامی که در حوزه صنایع پایین دستی مس، برداشته شده اخذ مجوز اولین شهرک تخصصی مس است که در کنار آن مجوز اولین پردیس فناوری مس نیز از وزارت علوم اخذ شده است.
دکتر عباسزاده در پایان گفت: خواهش ما از فعالان بازار سرمایه کمک به توسعه صنعت مس و تکمیل زنجیره ارزش از طریق تامین مالی با ابزار های نوین تامین مالی است و در همین زمینه دعوت می کنیم در حوزه فاز ۴ تغلیظ سونگون و فاز ۲ کاتد و شهرک تخصصی پایین دستی مس کمک کنند.