نصب یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان
نصب یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی از نصب یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، داریوش باقرجوان ظهر امروز در دیدار با سرپرست هلال‌احمر استان ضمن تقدیر از تلاش‌های نجاتگران هلال‌احمر در جاده‌ها و کمک به مصدومان حوادث جاده‌ای گفت: برای کاهش […]

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی از نصب یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، داریوش باقرجوان ظهر امروز در دیدار با سرپرست هلال‌احمر استان ضمن تقدیر از تلاش‌های نجاتگران هلال‌احمر در جاده‌ها و کمک به مصدومان حوادث جاده‌ای گفت: برای کاهش تلفات جاده‌ای علاوه بر آموزش‌های تخصصی رانندگان، تست‌های صحت و سلامتی روحی و جسمی از رانندگان اخذ می‌شود.

وی هوشمندسازی جاده‌ها را مهم‌ترین اقدام در بخش حمل و نقل استان عنوان کرد و افزود: به منظور هوشمندسازی جاده‌ها طی سه سال آینده یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین برای نظارت تصویری و کنترل سرعت لحظه‌ای در جاده‌های استان نصب خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی به حضور پررنگ و موثر نیروهای هلال‌احمر در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در سایه افزایش پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر و تامین تجهیزات امدادی آمار فوتی‌ها هنگام انتقال کاهش یافته است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه یک مجموعه اعتماد مردم به آن مجموعه است که باید از این امر بزرگ غفلت نشود.

سعید کنعانی ادامه داد: ایجاد اعتماد در میان اقشار مختلف مردم و حفظ این اعتماد برای دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که با آحاد مردم در ارتباط هستند بسیار مهم است که در جمعیت هلال‌احمر هم به علت داوطلب محور بودن آن همین امر حاکم بوده و این اعتماد مردم است که به هلال‌احمر اعتبار بخشیده است.

وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در امر فرهنگ‌سازی اشاره کرد و افزود: در بحث کمک به فرهنگ‌سازی در حوادث جاده‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی مهندسی زیرساخت‌های حمل و نقل و هوشمندسازی امور جاده‌ای را حائز اهمیت برشمرد و بر آموزش رانندگان تاکید کرد.