مدیران نگرانی به مردم منتقل نکنند
مدیران نگرانی به مردم منتقل نکنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت تامین آب و برق استان باید در بین مسئولان حل شده و نگرانی به مردم، صنایع و دیگر مصرف‌کننده‌ها منتقل نشود؛ البته مردم و صاحبان صنایع نیز باید در راستای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم از دوره اوج مصرف […]



استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت تامین آب و برق استان باید در بین مسئولان حل شده و نگرانی به مردم، صنایع و دیگر مصرف‌کننده‌ها منتقل نشود؛ البته مردم و صاحبان صنایع نیز باید در راستای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم از دوره اوج مصرف عبور کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،  عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشستی با مسئولان صنایع آب و برق استان، با اشاره به افزایش مصرف آب و برق در روزهای اخیر، از اهتمام جدی و تلاش شبانه‌روزی مسئولان برای پایداری شبکه و جلوگیری از بروز مشکل در این بخش خبر داد و از مردم استان خواست با صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، دستگاه‌های مسئول را در مدیریت بهینه و عبور از دوره اوج مصرف کمک کنند.

وی در این نشست که در شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان تشکیل شد، پس از ارائه گزارش وضعیت تامین و مصرف آب و برق استان از سوی مدیران شرکت‌های ذی‌ربط، با اشاره به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، گفت: در هفته جاری شاهد گرم‌ترین روزهای سال در تبریز و استان بودیم که منجر به افزایش ۶.۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد و در برخی نقاط استان مشکلاتی را پدید آورد.

خرم تاکید کرد: مدیریت تامین آب و برق استان باید در بین مسئولان حل شده و نگرانی به مردم، صنایع و دیگر مصرف‌کننده‌ها منتقل نشود؛ البته مردم و صاحبان صنایع نیز باید در راستای رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم از دوره اوج مصرف عبور کنیم.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از مدیریت مناسب توسط مسئولان امر است؛ اما گاهی به دلیل ناترازی و حوادث غیرمترقبه، برخی مشکلات اجتناب‌ناپذیر پیش می‌آید که دستگاه‌های مربوط آمادگی لازم برای مواجهه با آنها را دارند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید به‌گونه‌ای هماهنگی کنند که هیچ تعللی در انجام ماموریت‌ها صورت نگیرد و همه برای مواجهه با مشکلات احتمالی آماده باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اتمام پروژه‌های تامین آب و برق در استان، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بخش عمده این پروژه‌ها باید قبل از دوره اوج مصرف امسال به پایان می‌رسید، اما کمبود منابع، برخی پروژه‌ها را با تاخیر مواجه کرده که باید تلاش کنیم با اقدامات ابتکاری و اهتمام جهادی این مساله را مدیریت کنیم.

وی از پیگیری جدی تامین منابع پروژه‌های حوزه آب از قبل از سفر اخیر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: از اعتبارات این سفر، ۵۰ میلیارد تومان تا چند روز آینده توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز تا حد توان مبلغی در جهت تکمیل پروژه‌های انتقال آب تخصیص خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی پس از این نشست از منطقه چهار آب و فاضلاب تبریز بازدید کرد و در جریان نحوه تامین آب شرب شهروندان در منطقه شمالی کلانشهر تبریز قرار گرفت.
 

پایان پیام/