مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی هدیه قرارگاه خاتم برای پایداری آب شرب تبریز
مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی هدیه قرارگاه خاتم برای پایداری آب شرب تبریز
مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرودر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از بهره‌برداری مخزن 100 هزار متر مکعبی آب شرب به منظور پایداری آب شرب تبریز خبر داد.

محمد رستمی، مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با اشاره به  افتتاح فاز نخست مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی در تبریز اظهار کرد:  احداث  مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی از اواخر سال ۹۸ به عهده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)سپرده شد و قرارگاه برحسب رسالت خود در راستای سرعت بخشیدن به پروژه‌های مرتبط با حل تنش آبی این پروژه را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه باید در بازه زمانی چهار ساله انجام می‌شد، ادامه داد: قرارگاه خاتم به علت تسریع حل مشکلات استان و تنش آبی و پایدار کردن آب شرب مردم، این پروژه را در عرض سه سال به پایان رساندند که این خود نقطه عطفی در به ثمر رسیدن منویات مقام معظم رهبری بود.

رستمی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سطح کشور برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های تنش آبی وارد عمل شده است و همچنان در سایر پروژه‌هایی که مایه آسایش و مورد نیاز مردم است  نیز پای کار می باشد.

 وی با اشاره به اینکه  هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه پروژه‌های دیگری همچون اجرای خط انتقال دوم آبرسانی به تبریز، پروژه بزرگ خط انتقال آب ارس به تبریز نیز در رزومه کاری خود دارد، ادامه داد: پروژه خط انتقال آب ارس به تبریز یکی از پروژه‌های بسیار حیاتی و مهمی است که  بدون در نظر گرفتن و با چشم پوشی سود، اجرای این پروژه را نیز برعهده گرفته است که تاکنون بدون تامین منابع مالی پروژه را با جدیت پیگیری و در مرحله اجرا قرار داده است.

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرودر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)  در تشریح پروژه مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی تبریز گفت: مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی (مخزن تعادل) شامل دو واحد مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی می‌باشد، مسیر خط انتقال حد فاصل محوطه اندیشه تا باسمنج اجرا شده است و طول کل مسیر ۲۷.۲۰ کیلومتر می‌باشد.

رستمی توضیح داد: تعداد حوضچه‌های محدوده ۵۲ حوضچه است و  مهندسی پروژه به قدری دقیق است که هیچگونه هدررفت آبی صورت نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت مخازن تبریز ۵۰۰ هزار مترمکعب است که با روی مدار آمدن این مخزن، ظرفیت مخازن آب شرب تبریز به ۶۰۰ هزار متر مکعب خواهد رسید یعنی به عبارت دیگر یک پنجم مخازن آب شرب تبریز با بهره‌برداری از این پروژه افزایش خواهد یافت.

پروژه های ماموریتی هلدینگ نیرو در منطقه شمالغرب عمدتا توسط موسسه پایاب نیرو به عنوان نماینده مقیم هلدینگ در  استان‌های شمالغرب  اجرا و با کیفیت و سرعت و در حداقل زمان اتمام و تقدیم مردم شریف آن مناطق می گردد.

پایان پیام/