محمود عباس: انتفاضه قدس ثابت کرد که مقاومت مردمی تنها راه مبارزه با اشغالگران است
محمود عباس: انتفاضه قدس ثابت کرد که مقاومت مردمی تنها راه مبارزه با اشغالگران است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شامگاه امروز پنجشنبه در نشست گروه‌های فلسطینی در رام الله برای بررسی مساله انتخابات فلسطین سخنرانی کرد. به گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن، محمود عباس گفت: نتیجه این انتفاضه بزرگ این بود که برادران ما توانستند موانعی را که برای جلوگیری از تردد […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شامگاه امروز پنجشنبه در نشست گروه‌های فلسطینی در رام الله برای بررسی مساله انتخابات فلسطین سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری دنیا الوطن، محمود عباس گفت: نتیجه این انتفاضه بزرگ این بود که برادران ما توانستند موانعی را که برای جلوگیری از تردد آنها در آن منطقه(باب العامود پیرامون مسجد الاقصی) ایجاد شده بود، برچینند و در واقع آنچه در قدس اتفاق افتاد، یک مقاومت مردمی مسالمت آمیز بود.

وی تاکید کرد: مقاومت مردمی تنها راه مبارزه با اشغالگران است و در قدس مردم با بازوهای خود و نه با قدرت سلاح به مقابله با اسرائیل رفتند و باید گفت دولت ترامپ و توطئه‌هایش نابود شد، اما قدس استوار باقی ماند.

عباس در موضوع انتخابات نیز گفت: مدت‌ها پیش و از سال ۲۰۰۷، کار برای بازگرداندن وحدت ملی در کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس آغاز شده و تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: یک قدم ضروری بود، بنابراین ما به سمت انتخابات رفتیم و جلسه دبیران کل گروه‌های فلسطینی را تشکیل دادیم و در این مورد توافق کردیم و با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، سپس انتخابات ریاست جمهوری، و سپس یک شورای ملی  توافق کردیم و همه برای دستیابی به این هدف تلاش کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: در همین راستا مذاکرات را در استانبول و سپس قاهره شروع کردیم و دوره‌هایی از این مذاکرات برای دستیابی به هدف برگزار کردیم تا به هر طریق ممکن به هدفمان برسیم و از همین رو فرمان برگزاری انتخابات را صادر کردیم و منتظر پاسخ اسرائیل برای برگزاری انتخابات در قدس بودیم که هنوز جواب نگرفتیم.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت: ما به صراحت اعلام کردیم که خواهان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاستی و شورای ملی هستیم و اروپا هم از ما حمایت کرد و گفت که آماده کمک به ما برای دستیابی به این هدف است و از ما خواستند فرمان انتخابات صادر کنیم و صادر کردیم و این یک اقدام کافی بود.

عباس افزود: ما از اروپایی‌ها درخواست کمک کردیم و آنها گفتند که اسرائیل هرگز با انتخابات در قدس موافقت نمی‌کند، زیرا به تصمیم ترامپ پایبندند و قدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل می‌دانند.

رئیس تشکیلات خودگردان با تاکید بر اینکه مخالفت اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس نه یک مساله فنی بلکه یک مساله سیاسی طراز اول است، گفت: ما نسبت به روحیه میهن پرستی فلسطینی‌ها در تشکیل فهرست‌های انتخاباتی احساس غرور می‌کنیم که این نشانه هوشیاری آنهاست.

عباس افزود: ما مانع نمی‌شویم؛ اگر بله بگویند(اسرائیلی‌ها) همین فردا به سمت انتخابات خواهیم رفت. انتخابات برای ما یک تاکتیک نیست؛ بلکه تایید دموکراسی و حق ما در فلسطین است.

وی تاکید کرد: ما منتظر موافقت اسرائیل می‌مانیم و آماده برگزاری انتخابات هستیم، اما هرگز انتخابات بدون انتخابات در قدس را برگزار نمی‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان هدف از نشست شامگاه امروز رام الله را اتخاذ تصمیم مناسب و حفاظت از قدس شرقی به عنوان پایتخت ابدی فلسطین دانست.

انتهای پیام/.