متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در آذربایجان‌شرقی چقدر است؟
متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در آذربایجان‌شرقی چقدر است؟

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان ۴ تا ۴.۵ سال است. به گزارش قلم پرس،از اهر، زهرا کوهی ظهر امروز در جلسه کارگروه خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اهر با تأکید بر فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای فرزندآوری و جوانی جمعیت، اظهار کرد:  متوسط […]



مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان ۴ تا ۴.۵ سال است.

به گزارش قلم پرس،از اهر، زهرا کوهی ظهر امروز در جلسه کارگروه خانواده و جوانی جمعیت شهرستان اهر با تأکید بر فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها برای فرزندآوری و جوانی جمعیت، اظهار کرد:  متوسط فاصله ازدواج تا تولد نخستین فرزند در این استان ۴ تا ۴.۵ سال است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی امور جوانان باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند، اظهار کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که شامل ۷۳ ماده است، وظایفی بر عهده دستگاه‌ها و ادارات گذاشته شده است که انتظار می‌رود هر یک از این دستگاه‌ها زوج‌های جوان را برای فرزندآوری و جوانی جمعیت تشویق کنند.

کوهی با اشاره به اینکه اگر به فکر جوانی جمعیت در کشور نباشیم در آینده با خطر کاهش جمعیت روبه‌رو خواهیم شد، ادامه داد: با توجه‌ به اینکه آذربایجان‌شرقی به‌عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی منطقه و دارای مرزهای مشترک است، مخاطرات کاهش جمعیت در آینده در این استان بروز خواهد کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی گفت:  در کنار مسائل اقتصادی، رقابت‌های نامناسب در حوزه سبک زندگی، تجمل‌گرایی و مانند آنها از جمله علت‌های مؤثر در کاهش ازدواج و فرزندآوری در جامعه است.

حضور در مؤسسه دارالقرآن حضرت معصومه (ع)، مؤسسه بوم‌گردی گیلانار شهرستان اهر و حضور در منزل شهید والامقام صمد بابایی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی به شهرستان اهر بود.

پایان پیام/س