ماشین‌سازی تبریز هزینه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را کاهش می‌دهد
ماشین‌سازی تبریز هزینه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را کاهش می‌دهد

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فنی و آموزشی گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برای کاهش هزینه‌های ناشی از استهلاک و تعمیر ماشین آلات و قطعات بخش پالایشگاهی و پتروشیمی کشور تاکید کرد. رضا کاظم‌نژاد امروز در جریان بازدید معاون وزیر نفت از گروه […]



سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فنی و آموزشی گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برای کاهش هزینه‌های ناشی از استهلاک و تعمیر ماشین آلات و قطعات بخش پالایشگاهی و پتروشیمی کشور تاکید کرد.

رضا کاظم‌نژاد امروز در جریان بازدید معاون وزیر نفت از گروه صنعتی ماشین سازی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد:  ۱۲ شهریور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تفاهم‌نامه‌ای را با گروه ماشین‌سازی برای استفاده از ظرفیت علمی، فنی و آموزشی این واحد صنعتی در پالایشگاه‌ها امضا کرده است.

وی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت در سطح پتروشیمی‌های کشور نیز مورد توجه است و با توجه به ماهیت ابرصنعتی پالایشگاه‌ها و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات متعدد در این صنعت و وجود کارگاه‌های تعمیر با انبوه ماشین ابزارها و استهلاک مداوم این ماشین آلات نیازمند کارگاه‌هایی هستیم که مشکلات تجهیزات و ماشین افزارهای این بخش را در کوتاه‌ترین زمان رفع و از ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی به واسطه تعطیلی پالایشگاه‌ها جلوگیری کنند.

کاظم‌نژاد تصریح کرد: در پالایشگاه‌ها از یک سو عمر ماشین آلات بالاست و از سوی دیگر نگهداری آنها وضعیت مناسبی ندارند و گروهی چون شرکت ماشین‌سازی تبریز می‌تواند این خلا استهلاک و بروز رسانی دانش و تجربه نیروهای تعمیر و نگهداری را پر کرده و هزینه‌های مازاد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به دلیل خرابی ماشین آلات و در نتیجه توقف تولید و خسارات بالای آن به این ابر صنعت را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در این خصوص در وهله اول به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت واحدهایی چون ماشین‌سازی دانش و توانمندی نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه بخش پالایشگاهی و پتروشیمی را افزایش داده و سپس بهبود شرایط نگهداری و کاهش تعداد و دوره‌های تعمیر دستگاه‌ها و ماشین آلات و البته افزایش کارکرد و دقت قطعات و ماشین آلات را پیگیری کنیم.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: افزایش تعامل پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها با مجموعه فنی و آموزشی ریشه‌داری چون گروه ماشین سازی تبریز موجب انتفاع دو طرفه خواهد شد و امیدواریم این گروه ما را در کنار خود ببیند و تعاملات و همکاری های فعلی افزایش یابد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶