مازاد نیروی انسانی در ادارات اکثر شهرستان‌های استان/جذب نیرو در هر شرایطی باید تابع ضوابط و قوانین باشد
مازاد نیروی انسانی در ادارات اکثر شهرستان‌های استان/جذب نیرو در هر شرایطی باید تابع ضوابط و قوانین باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تشریفات زاید اداری روند سرمایه‌گذاری را با کندی مواجه کرده است. به گزارش قلم پررس به نقل از ایسنا، «جواد رحمتی» در جمع بخشداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان میانه، گفت: باید با استفاده از تجارب موفق، فرآیندهای اداری در جهت تسهیل امر سرمایه‌گذاری اصلاح شود که […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تشریفات زاید اداری روند سرمایه‌گذاری را با کندی مواجه کرده است.

به گزارش قلم پررس به نقل از ایسنا، «جواد رحمتی» در جمع بخشداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان میانه، گفت: باید با استفاده از تجارب موفق، فرآیندهای اداری در جهت تسهیل امر سرمایه‌گذاری اصلاح شود که این مهم با همکاری و تعامل دستگاه‌ها میسر است.

وی ادامه داد: در همین زمینه به برخی دستگاه‌های استان که عملکرد مناسبی در زمینه رفع موانع سرمایه‌گذاری از خود نشان نداده‌اند تذکر داده و تأکید شده است که مدیران باید با انگیزه مضاعف و حساسیت بالا در جهت حل مشکل تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری گام بردارند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان، اظهار کرد: نزدیک به ۵ سال در انجام این پروژه‌ها تأخیر وجود دارد که این تأخیر سبب بروز مشکلات اساسی در مبانی طرح‌های اولیه و تغییر نقشه و آمار جمعیتی شده است.

وی افزود: وقفه در انجام طرح‌های هادی باعث می‌شود تا عملاً در پایان آن، نتیجه‌ای غیرقابل قبول دریافت کنیم.

رحمتی با بیان این‌که باید در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی تجدید نظر شود، افزود: این کار موجب مهاجرت جمعیت به سمت مناطق صنعتی می‌شود، بنابراین باید بر اساس آمایش سرزمینی، طرح‌ها و پروژه‌های زودبازده روستایی تعریف کنیم که خوشبختانه دولت در زمینه حمایت از این گونه صنایع برنامه‌های خوبی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعریف طرح‌های زودبازده روستایی باید بر مبنای تمایل اهالی، آموزش‌ها، امکانات و زمینه‌های کاری آنان صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به مازاد نیروی انسانی در ادارات اکثر شهرستان‌های استان، تأکید کرد که جذب نیرو در هر شرایطی باید تابع ضوابط و قوانین باشد.

سرپرست فرمانداری میانه هم در این نشست خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به مسائل و مشکلات این شهرستان از جمله مسکن مهر میانه و ترکمانچای، کمبود اعتبار روستاهای فاقد دهیاری، تأمین قیر رایگان، سامان‌دهی بافت فرسوده اطراف حرم امامزاده اسماعیل(ع)، کمبود اعتبارات مدیریت بحران، اختصاص اعتبار کافی به شهرهای تابعه، مشکل چندین ساله کمربندی میانه و اراضی پادگان، تأمین تجهیزات آتش‌نشانی میانه و احداث ساختمان آتش‌نشانی در روستای دادلو، وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی اصلی و ورودی‌های میانه و راه‌های اصلی بخش‌ها و روستاهای تابعه شد.

«محمدرضا بخشایشی» با اشاره به این‌که در شهرک صنعتی شماره دو میانه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند، بر توسعه این شهرک برای حل بخش مهمی از مشکل اشتغال شهرستان تأکید کرد و تأمین برق ۲۵ مگاواتی این شهرک را خواستار شد.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه رفع موانع و حل مشکلات سرمایه‌گذاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی منسجم عمل می‌کنند، از تشریفات زاید اداری در استان انتقاد کرد و آن را از موانع اعطای تسهیلات و جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برشمرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در سفر به شهرستان میانه، از پروژه‌های اجرای شبکه فاضلاب  شهر میانه، احداث مدرسه بوعلی سینا، کمربندی جنوبی و درمانگاه شهید فایقی بازدید کرد.