لیست قصابان امین در سایت رسمی کشتارگاه منتشر شد
لیست قصابان امین در سایت رسمی کشتارگاه منتشر شد
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با اعلام این خبر گفت: بعد از انعقاد تفاهم‌نامه با قصابان امین و مورد اعتماد سازمان، اسامی و آدرس ایشان در سایت رسمی سازمان درج شد.

به گزارش قلم پرس، کریم قدرتی افزود: در این طرح ۱۵ قصاب نمونه سطح شهر به صورت نمادین انتخاب شده و در مرحله بعد تعداد بیشتری از آنها به این جمع می‌پیوندند.

وی تصریح کرد: انتخاب قصابان امین و نمونه بر اساس شاخصه‌های مختلفی انجام می‌شود و این افراد باید شناسنامه گوشت‌ها را تا اتمام عرضه آن در معرض دید عموم قرار دهند، قیمت‌های مصوب را رعایت و بر اساس قیمت واقعی عرضه کنند.

قدرتی اظهار کرد: برای معرفی هر چه بیشتر این قشر زحمت‌کش و درستکار، تابلویی برای سردرب آنها طراحی شده است که مردم می‌توانند با مشاهده آن با اطمینان خاطر گوشت مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم ضروری است، افزود: قصابان در این حوزه دارای نقش تاثیرگذاری هستند و در صورت غفلت و بی توجهی به این موضوع، دشمنان و عناصر معاند می‌توانند از آن برای ایجاد مشکل امنیت غذایی در کشور سوء استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه فراوانی و کیفیت غذایی مردم برای دستگاه‌های ذیربط مهم است، گفت: در این راستا، سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز به جای توسعه فروشگاه‌های خود در سطح شهر با اجرای طرح قصابان امین، خدمات مورد نیاز را بر اساس استانداردهای مد نظر به مردم ارایه می‌دهد.
قدرتی، ادامه داد: در بین اصناف و قصابان سطح شهر، افراد امین و مورد اعتمادی وجود دارند که می‌توان با کمک آنها بخش عمده‌ای از خدمات مورد نیاز مردم را ارایه و از بروز برخی تخلفات احتمالی و شبهات در این حوزه و نارضایتی مردم جلوگیری کرد.
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: شناسنامه‌دار کردن کشتار در تبریز برای اولین بار در کشور با همکاری این سازمان با ادارات کل دامپزشکی و استاندارد گامی در جهت شناخت بیشتر مردم از نوع گوشت مصرفی خود بود و در این طرح گوشت‌ها با برچسب رنگی تقسیم‌بندی شدند به طوری که رنگ آبی برای دام نر، رنگ زرد برای دام ماده و رنگ قرمز برای دام‌های ضبطی بر روی لاشه نصب می‌شود.
وی در پایان گفت: طرح دیگری در خصوص طبقه‌بندی کیفیت گوشت در مرحله اجرا شدن است که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم یک گام دیگر برای ارائه گوشت بهداشتی، باکیفیت و قیمت عادلانه برداریم.

انتهای پیام/