لزوم پایش مستمر مبادی ورودی و اطلاع‌رسانی صحیح، در مقابله با پدیده ویروس کرونا
لزوم پایش مستمر مبادی ورودی و اطلاع‌رسانی صحیح، در مقابله با پدیده ویروس کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: اولویت قرارگاه پدافند زیستی در مقابله با پدیده ویروس کرونا، رصد و پایش مستمر مبادی ورودی استان و اطلاع رسانی‌های صحیح و به موقع به مردم باشد.

به گزارش قلم پرس، علیار راستگو در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، با تأکید بر رصد و پایش مستمر مبادی ورودی استان برای مقابله با ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و باید اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع در این زمینه انجام شود.

وی، هوشیاری مسئولان، دستگاه‌های مسئول و گروه‌های تخصصی را در زمینه کنترل ویروس کرونا ضروری دانست و گفت: فعالان فضای مجازی اخبار تایید شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را انتشار دهند تا آرامش روانی مردم حفظ شود.

راستگو اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم تجهیز مراکز درمانی و اطلاع‌رسانی‌های لازم، آمادگی کافی را در این خصوص داشته باشد.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان همچنین بر نقش صداوسیما در اطلاع‌رسانی و آموزش مردم در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: صداوسیمای استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز می تواند نقش موثری در کنترل شایعات فضای مجازی داشته باشد و افکار عمومی را آگاه سازی کند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به اینکه در استان هیچ‌گونه آلودگی به ویروس کرونا مشاهده نشده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی از روز اول شیوع این ویروس در چین، گروه‌های تخصصی را در بیمارستان‌ها، مبادی ورود و خروج مرزها و فرودگاه استان مستقر کرده و به صورت مستمر کنترل‌های لازم را انجام می دهد که در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

اعضای قرارگاه زیستی استان نیز در این جلسه دیدگاه‌های خود را در خصوص راه‌های مقابله با ورود ویروس کرونا به کشور بیان کردند.