لزوم پایان دادن به خام‌فروشی در بخش معدن
لزوم پایان دادن به خام‌فروشی در بخش معدن
استاندار آذربایجان شرقی، توسعه و تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های مس سونگون را از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: این مجموعه، خیر و برکت زیادی را برای استان به همراه داشته و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد

محمدرضا پورمحمدی در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت مس آذربایجان (مجتمع مس سونگون) در شهرستان ورزقان، با قدردانی و ابراز رضایت از خدمات و تلاش‌های مدیرعامل سابق این شرکت، گفت: در طول سالیان گذشته اقدامات بسیار ارزنده‌ای در سونگون انجام شده که جای قدردانی دارد و امیدواریم مدیرعامل جدید نیز روند توسعه پروژه‌های این مجتمع را با شتاب بیشتری دنبال کند.

استاندار آذربایجان شرقی، مجتمع مس سونگون را از جمله مهم‌ترین و بهترین ظرفیت‌های توسعه استان دانست و گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت معادن برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان، از اولویت‌های اصلی ماست و در این راستا برنامه توسعه معادن استان نیز تدوین شده است.

پورمحمدی با تاکید بر توجه و حمایت بیشتر شرکت صنایع ملی مس ایران از طرح‌های توسعه مس سونگون، اظهار داشت: خام‌فروشی هیچ آینده‌ای جز استمرار وابستگی به اقتصاد نفتی ندارد و باید با پایان دادن به این روند، به سمت سرمایه‌گذاری جدید، مولد و اشتغال‌زا حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران نیز در این مراسم گفت: با توجه به توسعه روزافزون تولید خودروهای برقی در جهان و استفاده از مس در بدنه و سیستم داخلی بسیاری از خودروها، نیاز بازارهای جهانی به مس بیش از گذشته خواهد بود.

اردشیر سعد محمدی، تلاش برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های مس سونگون را از جمله اولویت‌های شرکت صنایع ملی مس عنوان کرد و گفت: این شرکت، به وظیفه شرعی و اخلاقی خود عمل می‌کند و هیچ مساله حاشیه‌ای، مانع از این امر نخواهد شد.

وی همچنین از تدوین افق چشم‌انداز مس سونگون تا پایان سال ۱۴۱۰ خبر داد و گفت: این سند در پایان تیر ماه سال جاری به تایید مجمع عمومی شرکت صنایع ملی مس ایران می‌رسد.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران همچنین از افزایش سرمایه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت در نشست آتی مجمع عمومی صاحبان سهام این شرکت خبر داد.

امام جمعه، فرماندار و نماینده ورزقان در مجلس نیز در سخنانی در این مراسم بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت مس سونگون برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و محرومیت‌زدایی در منطقه تاکید کردند.

در این مراسم از خدمات و تلاش‌های رضا شریفی، مدیرعامل پیشین شرکت مس آذربایجان (مجتمع مس سونگون) قدردانی و علی بیات ماکو به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.