لزوم اجرای سامانه هوشمندسازی پایانه‌ها و پیاده‌سازی فیبر نوری
لزوم اجرای سامانه هوشمندسازی پایانه‌ها و پیاده‌سازی فیبر نوری
مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز بر ضرورت اجرای زیرساخت‌های ارتباطاتی ثابت و فیبر نوری تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس، احمد زارعی اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری شهرها امروزه فراتر از یک مکان برای خرید بلیت و سوار و پیاده شدن مسافران به اتوبوس‌ها شده، زیرا با گسترش شهرها و افزایش تقاضای سفر و توسعه انتقال بار و کالا در کنار حمل مسافر به مکانی جهت تبادلات تجاری و خدمات رفاهی تبدیل شده است.

وی، با اعلام اینکه قطعاً هوشمندسازی عملکردها در سهولت فعالیت‌های روزانه شهروندان نقش زیادی دارد، افزود: ارائه خدمات الکترونیکی در بهبود عملکردها مؤثر است، لذا چنانچه صورت وضعیت‌ها و بررسی اسناد در پایانه‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود، در تسریع فعالیت‌ها بسیار مؤثر است.

زارعی گفت: در حال حاضر اقداماتی در این بخش انجام شده است که امیدواریم در آینده با بهره‌مندی از تجربه‌های استان‌های بزرگ این اهداف محقق شود و کلان‌شهر تبریز در انجام این فرایند الگو باشد.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز اظهار کرد: با تأمین اعتبار لازم و رفع مشکلات موجود در پایانه‌های شهر، وضعیت فعلی آنها نیز ارتقا می‌یابد و بهره‌وری لازم در حوزه عمرانی، بهسازی ساختمان‌ها و اقدامات هوشمندسازی و ارائه خدمات بهینه برای مسافران در سفرهای برون‌شهری و برون استانی را ایجاد می‌کند.

در ادامه، پدرام اقدسی معاون فناوری و ارتباطات سازمان فناوری اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های هوشمندسازی لازمه پایانه‌ها است و اقدامات انجام یافته از سوی مدیرعامل و همکاران در جهت هوشمندسازی پایانه مسافربری قابل تقدیر است.

وی، در خصوص آمادگی تقویت زیرساخت‌های لازم برای اجرای سامانه هوشمندسازی پایانه و پیاده‌سازی و اجرای فیبر نوری سازمان توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تبریز گفت: سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز با اعلام نیازهای فناورانه خود می‌تواند بهره‌برداری‌های لازم در نمایشگاه رینوتکس که شهرداری تبریز در آن حضور خواهد داشت را ببرد.

اسماعیل شاهی معاون اداری و مالی سازمان پایانه های مسافربری نیز با اعلام خرید تجهیزات شبکه جهت افزایش سرعت اینترنت پایانه، از سازمان فناوری خواست تا اقدامات در خصوص زیرساخت‌های لازم برای تولید نرم‌افزار اطلاع‌رسانی حرکت اتوبوس‌ها و نمایش در تلویزیون شهری پایانه و سایت سازمان و همچنین نرم‌افزار دوربین‌های پلاک‌خوان جهت ورود خودروهای باری به پایانه مرکزی صورت پذیرد.

وی گفت: ارائه خدمات هوشمند در پایانه‌های شهری جهت تهیه بلیت برای مسافران و تسهیل شرایط برای آنها بدون حضور فیزیکی در برنامه‌های آینده در دستور کار قرار دارد تا هوشمندسازی در پایانه‌های شهر محقق شود. همچنین در ابعاد نظارتی، پاسخگویی، ارائه مشکلات و نظرسنجی‌ها در حوزه هوشمندسازی بخش بار، تهیه بلیت، خروج مسافران و کنترل فنی دستگاه‌های اتوبوسرانی در پایانه‌های مسافربری تبریز نیازمند هوشمندسازی هستیم که با مشارکت اداره حمل‌ و نقل جاده‌ای، عملیاتی شدن این فرایندها در آینده دنبال می‌شود.

انتهای پیام/