قارچ سمی در ورزقان یک قربانی گرفت
قارچ سمی در ورزقان یک قربانی گرفت

مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ورزقان گفت: قارچ سمی امروز در روستای “مسقران” ورزقان مرد ۷۵ساله را به کام مرگ کشاند. به گزاش قلم پرس، احمد صفرزاده اظهار داشت: مرد ۷۵ ساله اهل روستای “مسقران” ورزقان  با خوردن قارچ سمی مسموم و به بیمارستان علامه جعفری ورزقان انتقال یافت اما تلاش‌ پزشکان برای […]

مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ورزقان گفت: قارچ سمی امروز در روستای “مسقران” ورزقان مرد ۷۵ساله را به کام مرگ کشاند.

به گزاش قلم پرس، احمد صفرزاده اظهار داشت: مرد ۷۵ ساله اهل روستای “مسقران” ورزقان  با خوردن قارچ سمی مسموم و به بیمارستان علامه جعفری ورزقان انتقال یافت اما تلاش‌ پزشکان برای احیاء این مرد نتیجه نداده و فوت کرد.

گزارش فارس حاکی است، علایم مسمومیت با قارچ شامل تهوع، استفراغ، اسهال، شکم درد و تعریق و گرفتگی عضلانی و… است که گاهی علایم مغزی، مانند هذیان، توهم، خواب آلودگی، تشنج و یا بی‌قراری با آن همراه می‌شود و این علایم معمولاً ۴ تا ۲۴ ساعت بعد از خوردن قارچ ظاهر می‌شود.

 علایم دیررس شامل، نشانه‌های مسمومیت کبدی، کلیوی یا آسیب‌های مغزی است که امکان دارد حتی روزها یا هفته‌های بعد ظاهر شوند.

در صورت هرگونه شک به مسمومیت با قارچ، باید هرچه سریع‌تر فرد مسموم  را به بیمارستان منتقل کرد تا تحت درمان‌های تخصصی قرار گیرد.

 متاسفانه سم قارچ‌ها در اغلب موارد پادزهر ندارد و تنها باید از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

 مصرف و حتی لمس قارچ‌های سمی کوهپایه‌ای یا کوهستانی ممکن است مسمومیت ایجاد کند، شناخت قارچ‌های سمی و سالم در ظاهر بسیار دشوار است.