فعالیت ۱۱۳۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری
فعالیت ۱۱۳۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از فعالیت فعالیت ۱۱۳۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری در استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی، استان توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال را دارد و می‌تواند سهم قابل توجهی از […]



مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از فعالیت فعالیت ۱۱۳۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری در استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی، استان توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال را دارد و می‌تواند سهم قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی سطح کشور را پوشش دهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، ناظم یونسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در انجام پروژه‌های عمرانی کشور و تحقق اهداف توسعه‌ای و رشد تولید ناخالص داخلی، امری اجتناب‌ناپذیر است. در همین راستا از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی کشور در تمامی مراحل پیدایش از جمله مطالعه و طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری به طور موثری استفاده می‌شود. 

فعالیت ۱۱۳۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری در استان

وی با بیان اینکه تشخیص صلاحیت و طبقه‌بندی پیمانکاران توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صورت می‌گیرد، افزود: طبق آمارهای سال ۱۴۰۱، تعداد شرکت‌های پیمانکاری فعال استان شامل؛ یک هزار و ۶۶۵ شرکت پیمانکاری رتبه پنج، ۸۳ شرکت پیمانکاری رتبه چهار، ۵۳ شرکت پیمانکاری رتبه سه، ۱۹ شرکت پیمانکاری دارای رتبه دو و ۳۴ شرکت پیمانکاری رتبه یک می‌باشند.

یونسی تصریح کرد: در مجموع تعداد شرکت‌های دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت پیمانکاری استانی یک هزار و ۱۳۱ مورد است.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی مدعی شد: بر مبنای اطلاعات اخذ شده از سامانه ساجار، ظرفیت ریالی شرکت‌های دارای رتبه استانی در تمامی رشته‌های ده‌گانه در مجموع دو هزار و ۲ میلیارد و ۵۲۳ میلیون و ۴۷۵ میلیون ریال است. 

فعالیت ۲۵۱ شرکت دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت مشاوره در استان

وی ادامه داد: در واقع استان آذربایجان‌شرقی با توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی خود، توانایی اجرای پروژه‌های عمرانی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال را دارد که می‌تواند سهم قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی سطح کشور را پوشش دهد. 

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: طبق آمارهای سال ۱۴۰۱، تعداد شرکت‌های مشاور فعال استان شامل؛ ۲۱۹ شرکت رتبه سه، ۱۰ شرکت رتبه دو و ۲۲ شرکت رتبه یک بوده و در مجموع تعداد شرکت‌های دارای گواهینامه تشخیص صلاحیت مشاوره استانی ۲۵۱ مورد است. 

این مسوول خاطرنشان ساخت: بر مبنای اطلاعات اخذ شده از سامانه ساجار، ظرفیت ریالی شرکت‌های مشاور دارای رتبه استانی در تمامی تخصص‌های هفت‌گانه در مجموع بیش از ۸۴ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال است. به این ترتیب استان آذربایجان‌شرقی با عنایت به این ظرفیت‌ها و پتانسیل مهندسی موجود، توانایی طراحی و نظارت پروژه‌های عمرانی در حدود ۸۵ میلیارد ریال را دارد که  سهم قابل توجهی از توان  مهندسی کشور را در‌بر می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶