فشار ناشی از افزایش چند برابری نرخ گازبهاء صنایع تنها متوجه مصرف کننده خواهد شد
فشار ناشی از افزایش چند برابری نرخ گازبهاء صنایع تنها متوجه مصرف کننده خواهد شد
استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش چند برابری نرخ گازبهاء صنایع غیرمتعارف بوده و تنها مصرف کننده واقعی، فشار ناشی از آزادسای ناگهانی نرخ حامل های انرژی را تحمل خواهد کرد،

به گزاش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت آزادسازی  نرح جامل های انرژی به صورت تدریجی اظهار داشت: افزایش چند برابری نرخ گازبهاء صنایع غیرمتعارف بوده و تنها مصرف کننده واقعی، فشار ناشی از آزادسای ناگهانی نرخ حامل های انرژی را تحمل خواهد کرد، امیدواریم با ارسال پیشنهادات جمع بندی شده به شورای گفتگوی مرکز و طرح در آن شورا، موضوع به گوش دولت و مجلس رسیده و در این راستا چاره اندیشی شود.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های دبیرخانه شورای گفتگوی استان در بررسی کارشناسی مباحث مطرح شده گفت: همچنین قدردانی ویژه از دیگر دستگاه های دولتی و قضایی استان داریم. طی سال ۹۸ و ۹۹، حداقل ۱۰۰ واحد تولیدی که تعطیل شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و با توجه به مصوبه شورای گفتگو، بانک ها مگر در موارد ضروری، علیه واحدهای تولیدی عمل نکرده و آن ها را تحت فشار قرار نداده اند.

پورمحمدی همچنین با قدردانی از تلاش های تمامی فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان کشور گفت: کسانی که در سال های بعد از انقلاب در کشور مانده و با تمام تلاش خود، در پی افزایش تولید و حمایت از مقوله صنعت و تولید بوده اند، جز در موارد استثنایی، هیچگاه افراد خیانت پیشه ای برای کشور نبوده و در عوض تمام تلاش خود را برای اعتلای کشور به کار گرفته اند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روند برخی واگذاری های واحدهای صنعتی در کشور و حتی در استان، گاه مشکل داشته و واگذارشونده ها اهلیت لازم را نداشته اند و بدین ترتیب کارخانه ای که برند یک شهر بوده، به تعطیلی کشیده شده است.

وی، اقتصاد استان آذربایجان شرقی را اقتصادی بر مبنای بخش خصوصی دانسته و گفت: البته در این مدت همکاری خوبی بین مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی استان شکل گرفت که کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و همچنین بالا رفتن تعداد پروانه های بهره برداری از جمله نتایج این همکاری بوده است.