شبکه آبرسانی شهر بستان آباد فرسوده شده است
شبکه آبرسانی شهر بستان آباد فرسوده شده است
فرماندار بستان آباد گفت: شبکه آبرسانی شهر بستان آباد و تیکمه داش، روستای کردکندی فرسوده شده است

به گزارش قلم پرس، یدالله اللهیاری در اولین جلسه اجرای برنامه ایمنی آب شهرستان بستان آباد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه تامین آب آشامیدنی سالم از حوزه آبگیر تا مصرف است گفت : آب مایه و شرط ادامه حیاط است و آب سالم ، تضمین سلامت زندگی است و بستان آباد بعد از تبریز دومین شهرستان در استان است که برنامه آب ایمن در آن اجرایی خواهد شد.

اللهیاری افزود:  اهداف کلی از اجرای برنامه آب ایمن شامل پیشگیری از آلودگی منابع آب آشامیدنی، تصفیه آب در جهت کاهش و حذف آلودگی برای رسیدن به استانداردها، پیشگیری از آلودگی  آب در مدت ذخیره سازی و توزیع  بر اساس مدیریت کاهش مخاطرات است.

فرماندار بستان آباد با بیان اینکه اصلاح شبکه های آبرسانی این شهرستان مستلزم اعتبارات ویژه است، افزود: تشکیل کمیته های فنی و تخصصی و همکاری و تعامل بین دستگاهی در پروژه ایمن سازی آب شرب ضروری است.

الهیاری گفت:مهندسی سلامت آب و نظارت بر کیفیت آن باید در قدم اول از ایمن سازی مجتمع ها و چاههای آب شروع شود و در طول مسیر آبرسانی برای مصرف خانوارها ادامه یابد

فرماندار بستان آباد در ادامه با اظهار اینکه متاسفانه شهر تیکمه داش فاقد سیستم فاضلاب است و سرازیر شدن فاضلاب خانگی به رودخانه ها باعث ایجاد مشکلات بهداشتی می شود.

وی همچنین گفت: شبکه آبرسانی شهر بستان آباد و تیکمه داش، روستای کردکندی فرسوده شده است  از آب و فاضلاب خواست در ایجاد سیستم فاضلاب، تعویض و اصلاح شبکه  آبرسانی مناطق مذکور اقدام کند.

انتهای پیام/