علت تفاوت جنس بیکاری در آذربایجان‌شرقی
علت تفاوت جنس بیکاری در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نرخ بیکاری در کشور را ۹ درصد و استان آذربایجان شرقی را ۸.۳ درصد عنوان کرد و گفت: جنس بیکاری استان ما نسبت به دیگر نقاط کشور، متفاوت بوده به گونه ای که درصد بالایی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد که علاقه ای […]



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نرخ بیکاری در کشور را ۹ درصد و استان آذربایجان شرقی را ۸.۳ درصد عنوان کرد و گفت: جنس بیکاری استان ما نسبت به دیگر نقاط کشور، متفاوت بوده به گونه ای که درصد بالایی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد که علاقه ای برای کار در محیط کارگری از خود نشان نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری فارسی از تبریز، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مطالبات کارگران اجرای عدالت مجری بود، خوشبختانه ۹۲ طرح طبقه بندی مشاغل در واحدهای صنعتی در دو سال اخیر ایجاد شد. بیش از ۴ برابر برنامه‌های پیش‌بینی شده وزارتخانه بود.

۸ هزار و ۸۲۶ نفر مقرری بیکاری می‌گیرند

وی به مقرری بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند بیکاری را سنجش کند همین مقرری بیمه بیکاری است؛  ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر بیمه بیکاری دو سال گذشته داشتیم که الآن به  ۸هزار و ۸۲۶ نفر شده است.

میزان نرخ بیکاری

فتحی، نرخ بیکاری در کشور را ۹ درصد و استان آذربایجان شرقی را ۸.۳ درصد عنوان کرده و گفت: جنس بیکاری استان ما نسبت به دیگر نقاط کشور، متفاوت بوده به گونه ای که درصد بالایی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهد که علاقه ای برای کار در محیط کارگری از خود نشان نمی دهند.

تعداد واحدهای مشکل‌دار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: ۹۲ درصد از مشکلات واحدهای مشکل‌دار کمتر شده است که الآن به زیر ۵ مورد رسیده است. 

وی یادآور شد: فرصت شغلی برای سال گذشته، ۴۵ هزار و ۹۷۰ مورد بود که در حال حاضر ۶۰ هزار و خرده‌ای بود و امسال نیز ۴۷ هزار اشتغال در تعهد ماست که ۵۰ درصد آن اجرا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عملکرد مناسب مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای آنها تخصیص یافته است که ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تسهیلات روستایی یکی دیگر از اهداف ماست، گفت: استان در خصوص تسهیلات اشتغال پایدار رتبه اول دارد.

 فتحی با اشاره به هفته تعاون و طرح های افتتاحی در طول این هفته گفت: در بخش تعاون در استان ما ۲۸ طرح با سرمایه گذاری اولیه ۱۲۹ میلیارد تومان افتتاح می شود که نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری را نشان می دهد.  

فتحی خاطرنشان کرد: در ورزش کارگران استان رتبه اول در کل کشور دارد و مقام قهرمانی و المپیاد بانوان کشور و قهرمانی وزنه‌برداری کارگران استان، بدنسازی و پرورش اندام کارگران و والیبال کارگران از استان ماست. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷