عدم الگوی مناسب توسعه، زیست شهری را دچار مشکل کرده است
عدم الگوی مناسب توسعه، زیست شهری را دچار مشکل کرده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: چاره ‌ای جز نگاه جدی به مسئله مدیریت شهری با تمام اجزای آن نداریم چرا که عدم هماهنگی در مدیریت شهری مشکلات بسیاری در شهرها ایجاد کرده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح الله متفکرآزاد صبح امروز  در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی […]



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: چاره ‌ای جز نگاه جدی به مسئله مدیریت شهری با تمام اجزای آن نداریم چرا که عدم هماهنگی در مدیریت شهری مشکلات بسیاری در شهرها ایجاد کرده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح الله متفکرآزاد صبح امروز  در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: در ترکیب اداره شهرها، قانون ‌اساسی موضوع شوراهای اسلامی شهر را پیش‌بینی کرده است و پارلمان شهری می‌تواند حلال مشکلات شهرها باشد.

وی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به حوزه مدیریت شهر خبر داد و افزود: مسائل زیست محیطی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شهرها مسائلی در هم تنیده هستند و اداره شهرها نه تنها علمی پیچیده بوده بلکه ضرورتی غیر قابل کتمان است.

متفکرآزاد با اشاره به زیست مردم در جامعه امروز، خاطرنشان کرد: نحوه زیست شهری به لحاظ اقتصاد شهری و اقتصاد خانواده‌ای ما را به سمت ایجاد خانه‌های زنبوری برای زیست مردم سوق داده است به گونه‌ای که مردم زیست نمی‌کنند بلکه در خوابگاه ها سکونت دارند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل الگوی نامناسب توسعه؛ شهرها، روستاها، مراتع و جنگل‌ها را از دست داده‌ایم و تبعات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی این موضوع دامن ما را خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با این حال، با توجه به رشد حوزه الکترونیک و تمرکز بر شهروندی هوشمند، می توان بخش اعظم این اتفاق را پیشاپیش به یک فرصت تبدیل کرد.

متفکرآزاد این اجلاس را فرصتی برای گفتگو و پیشگامی در خصوص شهر و شهروندی هوشمند دانست و گفت: در ایران شوراهای اسلامی شهر، تنها در حوزه مدیریت واحد شهری فعال هستند ولی در کشورهای دیگر تمام مسائل اقتصادی، آموزشی و فرهنگی توسط پارلمان شهری مدیریت می‌شود.

پایان پیام/

پایان پیام/