طراحی و تولید سامانه “زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند “
طراحی و تولید سامانه “زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند “
شرکت دانش بنیان "سترگ اندیشه ایرانیان" مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی موفق به طراحی و راه اندازی زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند شد.

به گزاش قلم پرس، زیر ساخت داده مکانی شهر هوشمند ” از ابزار های نوین در زمینه رصد، تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه شهری می باشد. این سامانه تحت وب  و سرویس گرا در سطوح مختلف سازمانی و با استفاده از  ابزارهای هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا ، با هدف ایجاد شرایط دسترسی آسان مدیران ، مشاوران ، دستگاهها و شهروندان  به اطلاعات سودمند شهر طراحی و تولید شده است.
زیر ساخت داده مکانی در گام نخست مجموعه ای از فناوری ها را به خدمت می گیرد تا اطلاعات مکانی و توصیفی را که توسط شهروندان، سازمان ها و یا سنسور ها ی موجود در سطج شهر تولید می شوند ، جمع آوری و ذخیره کند. در گام بعدی با پردازش و تحلیل این داده ها درک بصری بسیار بالایی از وضعیت هر کدام از شاخص ها و گزارش ها به نمایش گذاشته می شود و با افزودن امکان ترکیب، تلفیق و وزن دهی، لایه های اطلاعاتی به عنوان یک سامانه پشتیبان تصمیم گیر و یک ابزار قدرتمند پردازش اطلاعات مکانی عمل می نماید. نتایج این داده کاوی ها میتواند در بخش های مختلف توسعه شهری از جمله مکان یابی مناسب کسب و کار ها، مجتمع های خدماتی شهری، مسیر های حمل و نقل، توسعه آتی شهر و رصد تغییرات شهر برای مسئولان و شهروندان کمک کننده باشد.
شرکت دانش بنیان “سترگ اندیشه ایرانیان” در زمینه های، زیرساخت داده مکانی، هوش سازمانی و زیرساخت اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت می نماید و محصولات این شرکت هم اکنون در  وزارت خانه ها و سازمانها مختلفی از جمله وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،  سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور، سازمان برنامه و بودجه و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال استفاده می باشد . این شرکت  در حال حاضر با تجهیز مرکز داده خود در نظر دارد تا امکان استفاده از این سامانه را برای شهر های کوچک و متوسط که زیر ساخت سخت افزاری مناسبی برای پیاده سازی سامانه ندارند، فراهم سازد.
گفتنی است محصول دانش بنیان دیگر این شرکت با عنوان “سامانه پایش جهش تولید”  در سفر اخیر دکتر ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تبریز در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.