صندوق رأی برای انتخابات مجلس در خارج از کشور نداریم
صندوق رأی برای انتخابات مجلس در خارج از کشور نداریم

سخنگوی وزارت کشور گفت: در خارج از کشور صندوق رأی برای انتخابات مجلس نداریم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسینعلی امیری ، درباره امکان رأی دادن ایرانیان خارج از کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: ما صندوق رأی در خارج از کشور برای انتخابات مجلس نداریم و […]

سخنگوی وزارت کشور گفت: در خارج از کشور صندوق رأی برای انتخابات مجلس نداریم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسینعلی امیری ، درباره امکان رأی دادن ایرانیان خارج از کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: ما صندوق رأی در خارج از کشور برای انتخابات مجلس نداریم و کسانی که در خارج از کشور هستند برای رأی دادن می‌توانند با حضور در داخل کشور این کار را انجام دهند که منعی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین درباره زمان شمارش آراء بیان کرد: در حوزه‌های انتخابیه‌ای که بعد از ساعت ۶ بعدازظهر نیاز به تمدید زمان انتخابات نباشد، بلافاصله شمارش آراء آغاز می‌شود.

امیری همچنین در جمع خبرنگاران درباره مسأله تشابه اسمی بعضی از کاندیداها و نامه‌ای که یکی از کاندیداها به وزارت کشور در این زمینه نوشته است، یادآور شد: در مورد آن مسأله خاص این قضیه مربوط به ستاد تهران است و باید از آنها پرسیده شود و اگر نامه‌ای هم به وزارت کشور بدهند ما به فرمانداری تهران می‌دهیم.

وی در ادامه تأکید کرد: در شعب اخذ رأی با تراکم مواجه هستیم و اگر مردم معطل می‌شوند از آنها عذرخواهی می‌کنیم. امکانات و مقدورات ما همین‌قدر بوده و از مردم تقاضا می‌کنیم که صبوری کنند.

قائم مقام وزارت کشور با بیان اینکه مردم حتماً شناسنامه خود را هنگام رأی دادن همراه داشته باشند افزود: علاوه بر شناسنامه که تنها سند هویتی است که با آن اخذ رأی به عمل می‌آید، توصیه می‌کنیم که کارت ملی هم به همراه داشته باشند.

وی افزود: بهتر است مردم مراجعه به شعب را به ساعات پایانی موکول نکنند و قبل از مراجعه به شعب نسبت به فرد یا افراد یا لیستی که انتخاب کرده‌اند به اتقان و اطمینان برسند و موقعی که به شعب مراجعه می‌کنند برای نوشتن تعرفه‌ها آمادگی کامل داشته باشند.

سخنگوی وزارت کشور در پایان از اتفاق مسجد لرزاده و اینکه خبرنگاران و عکاسان را از این مسجد بیرون کرده‌اند اظهار بی‌اطلاعی کرد.