صادرات ۸۰ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی از شبستر
صادرات ۸۰ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی از شبستر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن محصولات فرآوری شده در ۱۹۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده که حدود ۸۰ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است. به گزارش قلم پرس،از شبستر، اتابک عطایی شیخ امشب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان شبستر […]



مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن محصولات فرآوری شده در ۱۹۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده که حدود ۸۰ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش قلم پرس،از شبستر، اتابک عطایی شیخ امشب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در این شهرستان، ۱۹۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد که سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن محصولات فرآوری شده کشاورزی در آنها تولید می شود. در سال ۱۴۰۰ نیز  حدود ۸۰ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی ادامه داد: شهرستان شبستر در تولید محصولات سردرختی دارای رتبه برتر است بطوریکه در تولید هلو، بادام و آلبالو رتبه نخست استانی را داراست.

عطایی با اشاره به اینکه محصولات سردرختی تولید شده در شهرستان شبستر محصولاتی سالم و دارای بهترین کیفیت هستند اضافه کرد: امسال ۴۵۰ تن هلوی تولید شده در این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شده است. این توفیق نیز ناشی از معلومات بالای باغداران و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی است که محصول تولید شده استاندارد و دارای قابلیت صادراتی است.

وی اظهار کرد: شهرستان شبستر در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ نیز رتبه اول استانی را داراست و  بیشتر مرغ مصرفی تبریز از طریق شهرستان شبستر تامین می شود.

عطایی با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب‌های مهم تولید عسل در آذربایجان شرقی گفت: این شهرستان از لحاظ تولید عسل دارای رتبه برتر استانی است و ۳ واحد فعال بسته بندی عسل که دارای برند جهانی هستند در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر افزود: زنان روستایی شبستر طلایه‌دار بوده و حرف اول را در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی می‌زنند بطوریکه ۱۳ صندوق خرد زنان روستایی و عشایر با اشتغال حدود ۳۷۰ نفر در روستاهای شبستر فعال است که در سطح استان جز نمونه ها بوده و مثال زدنی هستند. مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر نیز برای حمایت از این بانوان کارآفرین، نمایشگاه دائمی را در این مدیریت دایر خواهد کرد تا این زنان روستایی با مشکل بازاریابی مواجه نباشند.

عطایی ادامه داد: همچنین تعاونی که در دریان شبستر در زمینه باغ و باغداری فعالیت می‌کند می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر تعاونی ها و شهرستان ها باشد. 

انتهای پیام/