صادرات غیرنفتی کشور از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت
صادرات غیرنفتی کشور از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: در هشت ماهه اخیر ۳۰ میلیارد دلار صادرات در کشور انجام گرفته است که این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳/۳ افزایش داشته است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، صادق نجفی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی […]

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: در هشت ماهه اخیر ۳۰ میلیارد دلار صادرات در کشور انجام گرفته است که این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳/۳ افزایش داشته است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، صادق نجفی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با عنوان «دیپلماسی اقتصادی» در مجتمع پتروشیمی تبریز اظهار کرد: در این مدت کمی که آقای رحمانی به عنوان وزیر صمتحضور دارند چند هدف از جمله جلب اعتماد صاحبان صنعت و تولید کشور را برنامه خود گذاشته است.

وی افزود: اولین حضور آقای رحمانی در وزارت‌خانه با حضور اتاق بازرگانی برگزار شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی دومین استراتژی وزیر صمت را با حضور بخش خصوصی مطرح کرد و گفت: همیشه یک طرف موضوع اتاق بازرگانی و انجمن‌ها بوده و در دو امضا و یا امضای سه جانبه، یک قسمت بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: بازنگری قوانین و اصلاح آنها براساس شرایط روز برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان از دیگر برنامه‌های وزارت صمت خواهد بود.

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت تاکید کرد: نقش بنده یک نقش رابط و ایجاد کننده هماهنگی است چراکه من هم بخش خصوصی بوده و هم در وزارت‌خانه هستم و امیدوارم بتوانم تا یک همدلی و هم‌افزایی را ایجاد کنم.

وی با تاکید به ارتباط هر چه بیشتر با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، بیان کرد: بندر ترابزون از جمله ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کشور است.

نجفی متذکر شد: ارتباط با کشورهای هدف برای صادرات و واردات بسیار مهم بوده و باید برای توسعه صادرات کشور از آنها بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه تمام تولید ما نسبت به ارز، بسیار ارزان عرضه می‌شود، گفت: در هشت ماهه اخیر ۳۰ میلیارد دلار صادرات در کشور انجام گرفته است که این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳/۳ افزایش داشته است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: ۵۶٫۷ از افزایش صادرات مربوط به کالاهای معدنی و کشاورزی است از این‌رو باید معدن باید جایگاه نفت شود.

وی خاطرنشان کرد: معادن مس و نفلین سینیت سراب از جمله پتانسیل‌های بزرگی برای کشور است و امیدواریم کارخانه کاتد و نفلیت سینیت هر چه زودتر شکل گیرد.

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت با اشاره به اینکه طبق آمار و ارقام در زمینه صادرات کشاورزی و معدنی  ظرفیت بزرگی داریم، گفت: توسعه مراکز مبادله‌ای در کشورهایی از جمله آلمان، ترکیه از جمله راهبردهای دیپلماسی اقتصادی است.

وی با تاکید به اینکه دشمن با تمام توان خود آمده است و هر کاری انجام می‌دهیم دشمن در تلاش نابودی آن است، گفت: گروه اقدام آمریکا علیه ایران و ترامپ و وزیر امور خارجه آمریکا همیشه صحبت‌هایی در رابطه با ایران دارد.

نجفی بیان کرد: در رابطه با قتل خاشقچی، آمریکا طرف منابع ملی خود را گرفت و سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد دلاری عربستان را نتوانست نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: استراتژی همه ما باید جمهوری اسلامی ایران باشد و قبول داریم که تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با تاکید به اینکه زمانی نیست که همدیگر را مقصر اعلام کنیم، گفت: اگر در این شرایط کسی از دستش کاری بربیاید و نکند، خیانت به کشور می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر با فکر و اراده و غیرت در کنار هم باشیم قطعا موفقیت از آن ما خواهد بود.

مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت  ابراز کرد: در صدور کارت بازرگانی دقت شود چراکه انگشت اتهام به این سمت گرفته شده است.