صادرات بردهای الکترونیکی تولیدی دانش‌ بنیان تبریز به اروپا
صادرات بردهای الکترونیکی تولیدی دانش‌ بنیان تبریز به اروپا

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از رشد ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک خبر داد و گفت: رشد تعداد شرکت های خارج از پارک های علم و فناوری استان مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد. سعید جعفری‌راد در پاسخ به خبرنگاراندر تبریز در خصوص میزان صادرات دانش بنیان […]



رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از رشد ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک خبر داد و گفت: رشد تعداد شرکت های خارج از پارک های علم و فناوری استان مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

سعید جعفری‌راد در پاسخ به خبرنگاراندر تبریز در خصوص میزان صادرات دانش بنیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: این رقم سال قبل ۹ میلیون دلار بود که از ابتدای امسال تاکنون همین رقم میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان بوده که امیدواریم این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بخش اعظم صادرات دانش‌بنیان‌های آذربایجان‌شرقی مربوط به محصولاتی چون بردهای الکترونیکی، قیر با کاربردهای خاص، ماشین آلات و تجهیزات تخصصی از جمله به ترکیه و کشورهای اروپای شرقی است و حتی محصولات سایر استان‌ها را نیز به این کشورها صادر می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان پارک در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: حدود ۱۱۵ شرکت در پارک های علم و فناوری استان مستقر و فعال هستند و باید به این نکته توجه شود که تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر هستند و سال قبل تعداد آنها ۵۰ درصد رشد کرده اما رشد تعداد شرکت‌های خارج از  پارک مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶