شهردار تبریز بار دیگر خواستار احیا کنسولگری کشورهای تاثیرگذار در تبریز شد
شهردار تبریز بار دیگر خواستار احیا کنسولگری کشورهای تاثیرگذار در تبریز شد
شهردار تبریز گفت: ایجاد کنسولگری کشورهایی که با آنها ارتباط بیشتری داریم در تبریز می تواند در اقتصاد شهر و کشور موثر باشد.

ایرج شهین باهر امروز در دیدار با سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تجاری و اقتصادی تبریز از سال های گذشته و ضرورت سهولت ارتباط این کلان شهر با شهرهای دیگر بخصوص در حوزه فرش و صنایع دستی، لازم است تا کنسول گری کشورهایی که بیشتر با آنها ارتباط داریم و پیشتر نیز در تبریز فعال بودند، راه اندازی و احیا شود.
وی ادامه داد: برای توسعه صادرات فرش و صنایع دستی تبریز از جمله کفش وجود یک ارتباط راحت و آسان و موثر با کشورهای دیگر ضروری  است.
شهردار تبریز عنوان کرد: شهر تبریز پیش از این دارای هفت کنسولگری از کشورهای مختلف بود و ارتباطات خوبی با این کشورها نیز داشت و اگر این اتفاق بار دیگر رخ دهد و شاهد احیای این کنسول گری ها باشیم، زمینه برقراری پروازهای مستقیم نیز به این کشورها فراهم می شود که اتفاق بسیار مهمی می تواند در شمالغرب کشور باشد.
وی با اشاره به طرح موضوع کمک وزارت امور خارجه برای احیای کنسول گری ها، یادآور شد: در دیدار با سخنگوی محترم وزارت امور خارجه این درخواست مطرح و از وی خواسته شد موضوع از طریق سفارتخانه های مربوط پیگیری و به تحقق آن کمک شود.

شهردار تبریز همچنین از سخنگوی وزارت امور خارجه خواست در راستای سهولت در صدور روادید، رایزنی های لازم برای اعطای نمایندگی شرکت های مجاز صادرکننده ویزا در تبریز صورت پذیرد.