شهردار تبریز: اجرای پروژه های زیربنایی عامل توسعه شهر است / بررسی راه کارهای رفع معضلات شهرک مبل و خودرو تبریز
شهردار تبریز: اجرای پروژه های زیربنایی عامل توسعه شهر است / بررسی راه کارهای رفع معضلات شهرک مبل و خودرو تبریز

فرماندار و شهردار تبریز به همراه مسولان دستگاه های خدمات رسان دولتی در حالی از شهرک صنفی صنعتی مبل و خودرو تبریز بازدید کردند که تا کنون برقراری انشعاب دستگاه های خدمات رسان به این شهرک محقق نشده است. به گزارش قلم پرس، تشکیل جلسه امروز حل معضلات این شهرک توسط فرماندار و شهردار تبریز […]

فرماندار و شهردار تبریز به همراه مسولان دستگاه های خدمات رسان دولتی در حالی از شهرک صنفی صنعتی مبل و خودرو تبریز بازدید کردند که تا کنون برقراری انشعاب دستگاه های خدمات رسان به این شهرک محقق نشده است.

به گزارش قلم پرس، تشکیل جلسه امروز حل معضلات این شهرک توسط فرماندار و شهردار تبریز در محل شهرک مبل و خودرو تبریز با حضور اعضای شورای شهر، نمایندگان صنوف و مدیران دستگاه های خدمات رسان دولتی نقطه عطف رفع کاستی های اساسی این شهرک بود.

مسیر دسترسی آسان از اتوبان کنار گذر تبریز، برقراری انشعاب، برق، آب، گاز، مخابرات از اهم مطالبات فعالان صنوف این شهرک در این جلسه در حالی عنوان شد که شرکت های سرمایه گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری تبریز موظف به رفع آن با همکاری دستگاه های دولتی بودند.

طرح اولیه احداث شهرک صنفی در تبریز با هدف ساماندهی صنوف مزاحم و رفع طبعات ناشی از فعالیت آن ها در داخل شهر توسط شهرداری تبریز و مشارکت بخش خصوصی در حالی کلید خورد که پس از بررسی در کارگروه زیربنایی و تعیین محل، به یکی از مهمترین ظرفیت های رونق اقتصاد شهری بدل شده است.

فرماندار تبریز در حاشیه این جلسه گفت: امروز پس از حدود ۱۰ سال از اجرای فازهای اولیه این شهرک هنوز مشکلات اساسی آن با عدم ورود مجدانه دستگاه های خدمات رسان رفع نشده و نیازمند همکاری بیشتر است.

 علیار راستگو افزود: مجموعه نمایشگاهی شهرک مبل و خودروی تبریز در مایان با همکاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی طراحی شده و تمام بسترهای لازم برای انتقال صنوف وابسته به مبل و نمایشگاه های خودرو به این منطقه، فراهم شده و پیگیری فرمانداری مشکلات زیرساختی آن نیز حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: احداث مسیر دسترسی آسان، برقرای انشعاب برق در مرحله اول و حل موانع انتقال سند برای خریداران واحد های صنفی این شهرک موضوع اصلی جلسه امروز بود و مقرر شد با بررسی دقیق قرارداد اولیه اجرای پروژه، حل مشکلات مطروحه عملی شود.

راستگو با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، متذکر شد: ضرورت دارد  در راستای تسهیل اشتغالزایی و توجه جدی به حمایت از تولید داخلی، تمامی بسترهای لازم جهت رونق اقتصادی شهرک مبل و خودرو تبریز فراهم شود.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: به طور حتم با راه اندازی کامل این مجموعه، ضمن توسعه ی همه جانبه این منطقه از کلانشهر تبریز، بسیاری از معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی های زیست محیطی در سطح شهر کاهش می یابد.

 ایرج شهین باهر گفت: احصا مشکلات شهرک مبل و خودرو با هدف رفع موانع رونق اقتصادی تبریز است و امیدواریم دستگاه های دولتی برای تکمیل و حل مشکلات مرتبط ورود کند.

وی با اعلام اینکه شهرداری تبریز حاضر است همکاری های لازم در تسهیل اجرای برقراری انشعاب برق شهرک مبل و خورو را انجام دهد، ادامه داد: شهرداری تبریز حاضر است اجرای پروژه مسیر دسترسی از کنار گذر تبریز به شهرک مبل و خودرو را نیز محض اخذ به عهده بگیرد.

شهردار تبریز هدف از اجرای این پروژه را ایجاد شهرک ویژه برای استقرار نمایشگاه‌های مبل، دکوراسیون و خودروهای سبک و سنگین دانست و گفت: شهرک مبل و خودرو به عنوان یکی از پروژه های مشارکتی شهرداری منطقه شش تبریز در شهرک مایان در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار در منطقه ۶ تبریز با مشارکت شهرداری به منظور اسکان و انتقال نمایشگاههای مبلمان و خودرو احداث شده است.
وی گفت: منطقه صنفی صنعتی مایان شامل ۱۰۰ واحد صنفی صنعتی بوده که در فاز نخست با احداث و آماده سازی ۴۰ واحد صنفی و در فاز دوم با برنامه ریزی ساخت ۶۰ واحد جدید، زمینه را برای انتقال تدریجی و قطعی مشاغل مزاحم فراهم کرده و تا انتقال کامل مشاغل مذکور توسعه خواهد یافت.
شهین باهر در تشریح مشکلات این مجموعه گفت: گرچه دستگاه‌های مختلف برای حل و فصل مشکلات موجود،‌ همکاری‌های لازم را داشته‌اند اما وجود برخی کاستی‌ها مانع از تسریع روند فعالیت‌های عمرانی در این شهرک شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر دسترسی به شهرک مبل و خودرو از جاده مایان یکی از مشکلات و محدودیتهای این مجموعه بوده ولی در طرح شهرک، دسترسی از سمت اتوبان لحاظ شده، افزود: از جمله مشکلات دیگر شهرک می توان به تامین انرژی برق و مشکل فاضلاب و در برخی فازها به مشکل دسترسی به خدمات گاز اشاره کرد.
شهردار تبریز اجرای پروژه های زیربنایی را عامل توسعه شهر عنوان کرد و افزود: پروژه مشارکتی مبل و خودرو یکی از پروژه های اقتصادی مهم منطقه است که علیرغم مشکلات زیرساختی و بودجه ای پیشرفت خوبی داشته و با حل مشکل تاسیسات نیرورسانی، این شهرک موقعیت اقتصادی ویژه ای در منطقه ایجاد خواهد کرد.