سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود
سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود

نخست وزیر مالزی گفت: سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها و توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی در  گفتگوی تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، توسعه روابط و  همکاری […]

نخست وزیر مالزی گفت: سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها و توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی در  گفتگوی تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، توسعه روابط و  همکاری های همه جانبه میان ایران و مالزی را حائز اهمیت دانست و گفت: سیاست دولت مالزی بر مبنای ارتقا سطح همکاری ها و توسعه مناسبات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

نخست وزیر مالزی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در ایران و مالزی در حوزه های مختلف همکاری از جمله بخش های صنعتی، ساخت و ساز، دانش، علم وفناوری، تکنولوژی، تولید خودرو، بهداشتی و درمانی و سایر زمینه های مورد علاقه طرفین، بر توسعه همکاری شرکت های خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

ماهاتیر محمد با بیان اینکه آماده همکاری همه جانبه با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و توسعه صلح و ثبات جهانی هستیم، افزود: باید تلاش کنیم تا تصویر ناخوشایندی که از اسلام و مسلمانان در اذهان عمومی جهان بوجود آمده را اصلاح کرده و نشان دهیم که اسلام در کنار سایر ادیان الهی می تواند زندگی خوبی را برای مردم جهان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست مالزی دوستی و همکاری با همه کشورهای جهان بویژه ایران است، خاطر نشان کرد: سیاست ایران برای تعامل و همکاری با جهان بسیار مناسب و پسندیده است و این در حالی است که معتقدیم یکجانبه گرایی موجب کاهش همکاری و اعتماد میان کشورهای جهان خواهد بود.