سهم مشارکت بانوان در اقتصاد آذربایجان شرقی
سهم مشارکت بانوان در اقتصاد آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما در استان سهم مشارکت بانوان در اقتصاد است، گفت: سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان باید از ۱۵ درصد کنونی به ۲۰ درصد ارتقاء یابد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان آذربایجان‌شرقی، اظهار […]



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما در استان سهم مشارکت بانوان در اقتصاد است، گفت: سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان باید از ۱۵ درصد کنونی به ۲۰ درصد ارتقاء یابد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: موضوع اشتغال در استان آذربایجان‌شرقی متفاوت از بقیه استان‌هاست و کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان به سمت صنایع های‌تک و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان رفته‌اند که لازم است این موضوع در سهمیه‌های ایجاد اشتغال و تسهیلات این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تسهیلاتی که به شغل‌های دانش‌بنیان اختصاص داده می‌شود، باید افزایش یابد و سیاست‌گذاری‌های کشوری با وضعیت متفاوت برخی استان‌ها در حوزه اشتغال برنامه‌ریزی شود.

کلامی با اشاره به این که دغدغه اصلی ما در استان سهم مشارکت بانوان در اقتصاد است، گفت: سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان باید از ۱۵ درصد کنونی به ۲۰ درصد ارتقاء یابد.

وی بیان داشت: میزان تعهد اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی نیز ۱۱ درصد در نظر گرفته شده که انتظار داریم این رقم به ۳۰ درصد با توجه ‌به نوع بیکاری استان افزایش یابد.

کلامی با اشاره به اینکه مطلوب ما اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، متذکر شد: بخش عمده‌ای از ۷ درصد بیکاری استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و پارک علم و فناوری، دانشگاه‌هاو دیگر نهادهای مسؤول باید اشتغال این قشر را در  اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

پایان پیام/س