سهرابی: انعقاد قرارداد بلند مدت با بازیکنان مستعد سیاست تراکتور است
سهرابی: انعقاد قرارداد بلند مدت با بازیکنان مستعد سیاست تراکتور است

[ad_1] مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: سیاست‌ها و قوانین فدراسیون فوتبال باید باشگاه‌ها را برای سرمایه گذاری در تیم‌های پایه سوق دهد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، میر معصوم سهرابی در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی «به اضافه ورزش» در خصوص موضوع درآمدزایی باشگاه‌ها از فروش بازیکن، اظهار داشت: فروش بازیکن در کنار منابع درآمدی همچون […]

[ad_1]


مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: سیاست‌ها و قوانین فدراسیون فوتبال باید باشگاه‌ها را برای سرمایه گذاری در تیم‌های پایه سوق دهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، میر معصوم سهرابی در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی «به اضافه ورزش» در خصوص موضوع درآمدزایی باشگاه‌ها از فروش بازیکن، اظهار داشت: فروش بازیکن در کنار منابع درآمدی همچون حق پخش تلویزیونی، اسپانسر، فروش محصولات و حق تبلیغات به عنوان یک منبع درآمد در دنیا شناخته می‌شود. متأسفانه در کشورمان به دلیل استفاده باشگاه‌ها از منابع دولتی، توجه زیادی به این موضوع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باشگاه‌های بزرگ دنیا طی چند سال یک میلیارد یورو از محل فروش بازیکن درآمد کسب می‌کنند، بیان کرد: درآمدزایی از طریق فروش بازیکن برنامه‌ریزی بلند مدت می‌طلبد و ضروری است باشگاه‌ها امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای تحقق این امر مهم ایجاد کنند. تراکتور به عنوان یک باشگاه خصوصی به این موضوع توجه دارد. آکادمی فوتبال نباید صرفاً در حد اسم باقی بماند؛ بلکه باشگاه‌های ایرانی باید همچون آژاکس و بنفیکا امکانات پرورش بازیکنان از نظر فنی، تکنیکی و بدنی را ایجاد کنند.

سهرابی خاطرنشان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم از استعدادهایی نظیر «اللهیار صیادمنش» استفاده کنیم و باشگاه‌های ترکیه چندین میلیون یورو از این بازیکن کسب درآمد کردند. باشگاه‌های ایرانی عادت دارند پول مفت هزینه کنند. 

وی افزود: ما با درایت مالک و هیات مدیره در حال رایزنی برای اختصاص محلی برای آکادمی تراکتور هستیم تا امکاناتی نظیر زمین چمن خوب، باشگاه بدنسازی، پانسیون و … در اختیار تیم‌های پایه‌مان قرار گیرد.  

سهرابی بیان کرد: باشگاه‌ها در رقابت نامتعادل قرار دارند. فدراسیون مشوق‌هایی برای باشگاه‌های دارای تیم‌های پایه در نظر بگیرد. تیم‌های پایه تراکتور طی سال‌های اخیر به موفقیت‌هایی نظیر نائب قهرمانی لیگ امید، نائب قهرمانی لیگ جوانان، سومی لیگ امید و … دست یافته است.  

وی در پاسخ به این سئوال مجری مبنی بر اینکه چرا باشگاه تراکتور پیمان بابایی را در نیم فصل به فروش نرساند؟ گفت: این بازیکن قرارداد پنج ساله با ما داشت و پیش از این با انتقال قرضی بابایی به لیگ آذربایجان، درآمد کسب کرده بودیم و باتوجه به شرایط باشگاه تراکتور در فصل گذشته، نمی‌توانستیم مجوز جدایی بابایی را صادر کنیم. باشگاه تراکتور طی سال‌های اخیر توانسته با فروش بازیکن درآمدزایی هم داشته باشد.

سهرابی با تأکید بر اینکه انعقاد قرارداد بلند مدت با بازیکنان جوان و مستعد، سیاست اصلی باشگاه تراکتور است، توضیح داد: متأسفانه قوانین حاکم بر فوتبال ایران، اجازه انعقاد قرارداد بلند مدت با بازیکنان تیم‌های پایه را نمی‌دهد. هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مشوق‌هایی در این زمینه ایجاد کنند تا باشگاه‌ها در کنار تیم بزرگسالان به آکادمی هم توجه کنند. سپاهان، تراکتور و فولاد همه ساله در لیگ‌‌های پایه شرکت می‌کنند و بازیکنان خوبی از دل این بازی‌ها بیرون می‌آید، اما برخی باشگاه‌ها صرفاً در تهران بازی می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: سیاست‌ها و قوانین فدراسیون فوتبال باید باشگاه‌ها را برای سرمایه گذاری در تیم‌های پایه سوق دهد تا باشگاه‌ها با انعقاد قرارداد بلند مدت، امکان درآمدزایی از محل فروش بازیکنان را داشته باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]