سند تحول قضایی باید مبنای عملکرد روابط عمومی در قوه قضاییه باشد
سند تحول قضایی باید مبنای عملکرد روابط عمومی در قوه قضاییه باشد

خبرگزاری میزان – دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در دیدار با سرپرست و کارکنان روابط عمومی دادگستری استان کرمان اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه قضایی باید انعکاس دهنده درخواست‌های مردم و جامعه از مسئولان قضایی و نیز بیان کننده اقدامات انجام شده باشد. وی افزود: خبرنگاران با حضور در جامعه و […]

خبرگزاری میزان – دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در دیدار با سرپرست و کارکنان روابط عمومی دادگستری استان کرمان اظهار داشت: روابط عمومی دستگاه قضایی باید انعکاس دهنده درخواست‌های مردم و جامعه از مسئولان قضایی و نیز بیان کننده اقدامات انجام شده باشد.

وی افزود: خبرنگاران با حضور در جامعه و بررسی مشکلات موجود می‌توانند مدیران را در شناسایی بهتر مشکلات و رفع آن‌ها یاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم جمهوریت باید همواره حس خودباوری کرده و احساس کنند که محلی از اِعراب دارند، عنوان کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند مرجع خبرنگاران بوده و با پیگیری درخواست‌های رسانه‌ها بر اساس قانون زمینه‌ای را ایجاد کنند که رسانه‌ها با مواردی از جمله شکایت دستگاه‌ها روبرو نشوند.

سالاری تصریح کرد: باید توجه داشت که یکی از جنبه‌های بسیار مهم اطلاع رسانی در قوه قضاییه و از دغدغه‌های مهم این حوزه، تمرکز بر موضوع پیشگیری از وقوع جرم است؛ زیرا با آگاهی بخشی به موقع و کامل به جامعه می‌توان از بروز بسیاری از جرائم و تخلفات جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از رویکرد‌های مهم قوه قضاییه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است، تاکید کرد: بر اساس این رویکرد، روابط عمومی جایگاه بسیار مهمی را به خود اختصاص می‌دهد؛ زیرا باید با اطلاع رسانی به روز و به موقع زمینه بروز بسیاری از جرایم و تخلفات را از بین برده و از انجام افعال مجرمانه جلوگیری کنند و در تداوم این مسیر زمینه تحقق هر چه بهتر سند تحول قضایی را فراهم کنند.

سالاری یادآور شد: بخشی از فلسفه مجازات‌های قانونی پیش بینی شده در این است که سایرین با اطلاع از این مجازات‌ها عبرت گرفته و مرتکب این تخلفات و جرائم نشوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که برخی قصورها، اهمال ها، کم کاری‌ها و ترک فعل‌ها امید جامعه را مخدوش کرده است، تصریح کرد: دستگاه قضایی با همکاری سایر مراجع مربوطه ضمن شناسایی این موارد می‌تواند با صدور دستورات قانونی برای عاملان این موارد و اطلاع رسانی برخورد‌های قانونی انجام شده، امید را در بین مردم توسعه داده و زمینه ساز پیشرفت‌های بسیار خوبی در جامعه باشد.

مبارزه با فساد موجب رونق آفرینی اقتصادی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در ادامه سخنان خود گفت: یکی از دلایل عدم پویایی نظام اقتصادی کشور وجود مفاسد اداری است و در صورت برخورد با این مفاسد، فعال اقتصادی می‌تواند به راحتی کار‌های خود را پیگیری کرده و موجب رونق آفرینی و توسعه اقتصادی جامعه شود.

سالاری با اشاره به این مطلب که بخش عمده‌ای از موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی از سوی دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که این اقدامات غیرقانونی تحت عنوان اعمال مجرمانه مورد رصد و برخورد قرار گیرند، جامعه با نشاط محقق شده و هر فرد احساس می‌کند که در جامعه جایگاهی خاص دارد و می‌تواند به نحو سالم به ایفای نقش خود بپردازد.

وی گفت: مردم باید امید داشته باشند که با هرگونه تخلف، کم کاری، ترک فعل و اقدامی که منجر به بر هم زدن نظم عمومی و اقتصادی جامعه شود، با جدیت و بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: بخشی از برخورد‌ها باید از سوی قوه مجریه و بخشی نیز باید از سوی قوه قضاییه پیگیری شود و برای تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه باید روابط عمومی‌ها اقدام کرده و نقش خود به عنوان پل ارتباطی لازم جهت بازگرداندن اعتماد مردم به مسئولان ایفاء کنند.

سرپرست روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کرمان در دوران تحول فعالیت‌ها و اقدامات خود را حول سند تحول قضایی پیش خواهد برد.

حمزه امیرمحمدی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته؛ مجموعه روابط عمومی به صورت فعالانه، هوشمندانه و منسجم در جهت اعتلای نظام قضایی ایفای نقش کند و با افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی در جهت اعتماد سازی میان مردم و دادگستری استان کرمان گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب جلب اعتماد افکار عمومی، یکی از اساسی‌ترین کار‌ها برای قوه‌ی قضاییه است؛ لذا روابط عمومی دادگستری استان کرمان در این رابطه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/