سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز معارفه شد
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز معارفه شد
با حضور شهردار تبریز، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز معارفه شد.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، گفت: تغییرات ایجاد شده به دلیل کارکرد و رویکردهای جدید سازمان است و این تغییرات فرصتی را فراهم می‌کند تا دیدگاه‌های جدید به سیستم تزریق شود.

وی پویا بودن یک سیستم را از عوامل توسعه سازمان برشمرد و افزود: دیدگاه‌های قدیمی نیاز به بازتعریف دارند و لازم است که به‌صورت مداوم خرجی و ورودی‌های یک سیستم کنترل شوند و ایجاد تغییرات لازم و به‌موقع رمز چالاکی و پویایی یک سیستم است.

به نقل از امور ارتباطات فاوا، رنجبر با اشاره به وجود نیروی انسانی متخصص در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: حفظ نیروی انسانی متخصص در مجموعه یکی از مهم‌ترین مسائل است.

شهردار تبریز با اشاره به اولویت اصلی سازمان فناوری (داشتن شهر الکترونیک) گفت: قطعأ با این اولویت و محور کاری اصلی و اهمیت ویژه به حوزه فناوری، تلاش مجموعه مسئولان سازمان نیز بر این است که به برنامه‌محوری، شایسته‌سالاری، پاسخگویی و پاکدستی همت داشته باشند.

در ادامه میریحیی نوحی سرپرست سابق سازمان فناوری با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری گفت: ماموریت این سازمان، به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها در جهت توانمندسازی شهرداری تبریز، جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و سامانه‌های مختلفی را برای دسترسی شهروندان راه‌اندازی کرده است.
نوحی با اشاره به نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای سازمانی اظهار کرد: مطمئناً هر سازمانی در طول حیات تاریخی خود دارای نقاط قوت و ضعفی بوده و خواهد بود که با بهره‌گیری از نقاط قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت و حمایت‌های مدیران شهری می‌تواند روند توسعه و پیشرفت سازمانی خود را بهبود بخشد.

همچنین محمدرضا کاظمی سرپرست جدید سازمان فناوری ضمن تشکر از حسن اعتماد شهردار تبریز گفت: همسو کردن اهداف کارکنان و سازمان، اشاعه فرهنگ مشارکتی، استفاده از تجربه و اندیشه کارکنان در اداره سازمان و ارج نهادن به توانایی‌های تخصصی آنان رویکرد اصلی ما است.

وی با تاکید بر نقش تحول‌گرای فاوا، ترویج تخصص‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی سازمان را ارزشمند دانست و افزود: از آنجائیکه حوزه فناوری اطلاعات شهرداری تبریز مبتکر و فراهم‌کننده اهداف نوینی است، برای ادامه روند رو به رشد این حرکت و توسعه و بهینه‌سازی خدمات شهرداری، مهم‌ترین وظیفه همکاران فاوای تبریز حفظ بقا و پایداری سازمان و کمک به رشد و توسعه آن است.

سرپرست فاوا، تغییر باور مدیران شهری را یکی از اساسی‌ترین موضوعات برای حرکت به سمت شهرداری و شهر هوشمند برشمرد و اشاره کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و یک اقتصاد توسعه‌محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین بخصوص فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وجود ندارد.