سازمان قطار شهری حامی فناوران حوزه حمل و نقل ریلی
سازمان قطار شهری حامی فناوران حوزه حمل و نقل ریلی
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به حمایت این سازمان از برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی ( رینوتکس2021) اظهار کرد: سازمان قطار شهری حضور فعال و پررنگی را در این نمایشگاه دارد.

به گزارش قلم پرس، مصطفی مولوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از توان متخصصان داخلی به عنوان یکی از اولویت های این سازمان مطرح بوده و ما در این مدت تلاش کردیم تا با بهره گیری از توان متخصصان داخلی نیازهای فناوری سازمان را برآورده سازیم.
مسئول زون تخصصی حمل و نقل نهمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی، با اشاره به نمونه های موفق اعتماد به متخصصان و جوانان فناور داخل کشور گفت: عقد قرارداد تامین اولین بوستر پمپ آتش نشانی مطابق استاندارد ملی و NFPA20 با تولیدکننده داخلی در ایستگاه های خط یک و قرارداد تامین ۱۲ دستگاه بوستر پمپ آتش نشانی با تولیدکننده داخلی در گام نخست و ارتقاء کیفی پمپ های آتش نشانی مانند تغییر جنس پروانه از چدن به برنز و اصلاح سیستم خنک کاری موتور دیزل از جمله موارد شاخص در این زمینه است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به تجربه موفق عقد قرارداد تامین و نصب اولین پله برقی سخت کار در ایران توسط این سازمان گفت: با تامین ۸۴ دستگاه پله برقی برای ایستگاه‌های فاز ۲ و ۳ خط ۱ با تولیدکننده داخلی شاهد اصلاح و بهبود مشخصات فنی جهت کارکرد بهینه افزایش طول عمر، سهولت تامین تجهیزات و کاهش قابل ملاحظه هزینه ها بودیم و در همین راستا صرفه‌جویی ارزی حدود ۷۰ هزار دلار برای تولید هر پله برقی ساخت داخل حاصل شده است.
مولوی معرفی نیازهای فناورانه این سازمان در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۱ را نیز یادآور شد و افزود: در این نمایشگاه نیازهای سازمان قطار شهری احصا و معرفی شده است تا فناوران بتوانند با مطالعه موارد مورد نیاز تعامل دوطرفه ای را با ما شکل دهند.
گفتنی است نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.