سازمان‌های مردم‌نهاد، مهم‌ترین بستر فعالیت موثر مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند
سازمان‌های مردم‌نهاد، مهم‌ترین بستر فعالیت موثر مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچ توفیقی بدون حضور و همراهی مردم پایدار نخواهد ماند، گفت: اصلی‌ترین بستر مورد نیاز برای فعالیت موثر و قانونمند مردم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

به گزارش قلم پرس، بدر شکوهی در نشست هم اندیشی نقش سازمان های مردم نهاد در احیای دریاچه ارومیه، سابقه درخشان تشکل های مردمی در حوزه محیط زیست را یادآور شد و گفت: آگاهی بخشی به جوامع محلی و مطالبه گری و نظارت بر عملکرد مسئولان جزو وظایف اصلی سمن هاست که خوشبختانه سمن های استان در این زمینه موفق بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: صرف نگاه کالبدی و سازه ای به موضوع دریاچه ارومیه کارساز نیست و باید نگاه فرهنگی و اجتماعی در احیای دریاچه ارومیه اولویت سیاستگذاران باشد.

شکوهی افزود: تشکل های مردمی باید مراقب سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان نظام هم باشند، زیرا آنها همواره قصد دارند با سیاه نمایی اقدامات دولت و حاکمیت را منفی نشان دهند.

وی در پایان گفت: مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست و امور آب باید به راهکارهای علمی و منطقی سمن های استان نگاه ویژه ای داشته باشند، در غیر این صورت ما شاهد هدررفت منابع و اعتبارات و گرفتار شدن در چرخه آزمایش و خطا خواهیم بود.