ساخت پل آستاراچای در افزایش تبادلات تجاری و رفت و آمدهای مرزی ایران و آذربایجان
ساخت پل آستاراچای در افزایش تبادلات تجاری و رفت و آمدهای مرزی ایران و آذربایجان

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر امروز خود به جمهوری آذربایجان امشب وارد باکو شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف خود از این سفر اظهار کرد: توسعه تبادلات تجاری و ترانزیت از اهداف اصلی این سفر به شمار می آید. وی در ادامه […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر امروز خود به جمهوری آذربایجان امشب وارد باکو شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف خود از این سفر اظهار کرد: توسعه تبادلات تجاری و ترانزیت از اهداف اصلی این سفر به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات وزیر امورخارجه ایران با رئیس جمهور آذربایجان برای پیگیری کریدور آذربایجان که بخشی از آن از ایران عبور می کند، گفت: در همین راستا امروز در امتداد رود ارس مسیری طولانی را به اتفاق هیات آذربایجانی مورد بازدید قرار دادیم.

اسلامی تصریح کرد: در این زمینه با توجه به زیرساخت های موجود که استعداد توسعه دارند، مهم اتصال دو بخش نخجوان و آذربایجان از یک سمت و از سوی دیگر احیا کردن راه آهن تبریز – نخجوان به ایروان و تفلیس و همچنین نخجوان به ترکیه است که از برنامه های با اهمیت محوری بوده که در دست اقدام قرار دارد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: این کریدورها با توجه به اینکه هم شرقی و غربی و هم شمالی و جنوبی است برای ایران بابت توسعه تبادلات مهم بوده و می تواند نقش با اهمیتی را برعهده بگیرد.

اسلامی گفت: در ادامه توافقات انجام گرفته با سفر به باکو جلساتی و ملاقات هایی خواهیم داشت که یکی از آن ها در مورد پل آستاراچای است که پیش از آن گفت و گوهای زیادی در مورد آن انجام گرفت. متن تفاهم نامه آماده شده و فردا امضا و مبادله خواهد شد.

وی افزود: با یک زمان بندی مشخص با این پل اتوبان باکو – آستارا به کمربندی آستارا – اردبیل متصل می شود و آنجا هم یک پایانه جدید اتومبیل به موازات پایانه ریلی خواهیم داشت که در دست ساخت است.

اسلامی در پایان تصریح کرد: این دو مسیر و این دو کریدور ریلی و جاده ای در کنار هم می توانند یک فرصت متفاوت را برای افزایش تبادلات تجاری و رفت و آمدهای مرزی بین دو کشور فراهم کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱