زنوزی: باشگاه داری در ایران ورشکسته است / از جیب ۸۰ میلیون نفر برای برخی تیم ها هزینه می شود
زنوزی: باشگاه داری در ایران ورشکسته است / از جیب ۸۰ میلیون نفر برای برخی تیم ها هزینه می شود

به گزارش قلم پرس، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما، با بیان اینکه مالکان اصلی تراکتور هواداران هستند و من به نمایندگی از آنها این کار را انجام می دهم و امیدواریم پس از انجام امور و رسیدن به سود دهی سهام باشگاه را […]

به گزارش قلم پرس، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم شبکه یک سیما، با بیان اینکه مالکان اصلی تراکتور هواداران هستند و من به نمایندگی از آنها این کار را انجام می دهم و امیدواریم پس از انجام امور و رسیدن به سود دهی سهام باشگاه را به هواداران تقدیم کنم، اظهار داشت: باشگاه داری در ایران ورشکسته است به این دلیل که با مدیریت دولتی نتوانستند از امکاناتی که می توانستند برای رساندن باشگاه ها به سود دهی استفاده کنند و حتی در آسیا و بین باشگاه ها به قدرت دست پیدا کنند و این موجب شده تا این اتفاق بیفتد.

از جیب ۸۰ میلیون جمعیت برای برخی باشگاه ها هزینه می شود

وی با بیان اینکه وقتی شما از جیب خود هزینه نمیکنید و از جیب دیگران هزینه میکنید نمی توانید موفق شوید، افزود:  امروز می بینیم از جیب ۸۰ میلیون جمعیت برای برخی باشگاه ها هزینه می شود و در نتیجه سو مدیریت ان هم متوجه خود ما می شود، به این دلیل است که نمی توانیم در صحنه های بین المللی بدرخشیم.

باشگاه استقلال به من پیشنهاد دادند/اولویت اول و آخرم  تیم شهر خودم تراکتور است

مالک باشکاه تراکتور در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چرا خصوصی سازی در مورد استقلال و پرسپولیس انجام نشده و یا حتی خود شما ورود نکردید ادامه داد: در زمان آقای سعیدلو باشگاه استقلال به من پیشنهاد دادند اما قبول نکردم و گقتم که گسترش فولاد را دارم و مطرح کردم اگر قرار باشد در حوزه تیم های پرطرفدار وارد شوم اولویت اول و آخرم  تیم شهر خودم تراکتور است، از سال ۷۵ تیم داری میکنیم از فوتسال شورع کردم تا به تراکتور رسیدم.

لزومی ندارد که مدیریت باشگاه ورزشکار باشد

وی بیان کرد:  بعضا میگویند فلانی ورزشکار نیست، در پاسخ به این ها باید بگویم ورزشکار می تواند خوب ورزش کند و لزومی ندارد که مدیریت باشگاه ورزشکار باشد در همه دنیا هم اینگونه بوده اکثر صاحبان باشگاهها تاجرانی هستند که اومدن و باشگاه ها را اقتصادی کرده و به سود دهی رسانده اند.

زنوزی ادامه داد: امروز منچستر یونایتد بیشترین سوددهی را داشته و در بورس است، مدیریت کردن شخص خاص خودش را می خواهد تا بتواند با اقتصادی کردن تیم را به سود دهی برساند وگرنه همین می شود که امروز در کشور می بینیم.

برخی تیم ها آپارتاید رسانه ای در ایران ایجاد کرده اند

وی خاطرنشان کرد: از شرایط تراکور خیلی راضی هستم، هرچند رسانه ندارم، در مقابل برخی تیم ها آپارتاید رسانه ای در ایران ایجاد کرده اند که باید کار کنند تا این دو سه تا تیم نتیجه بگیرند، حتی در یکی از برنامه ها طرفدارانه گزارش میکردند قبلا یک طرحی وجود داشت که مردم به نوع گزارش امتیاز میدادند اما جمع آوری شد.

مالک باشگاه تراکتور  در پاسخ به سوال مجری در خصوص نحوه انتخاب مربیان به توجه به رنج سنی خاص در تراکتور گفت: در همه تیم ها این موضوع وجود دارد اما وقتی به تراکتور میرسد در رسانه ها برجسته می شود، اما در تیم ها دیگر وقتی این اتفاق پیش می آید می گویند تجربه خوب است، بازیکن با کیفیتی آوردیم و این هنر یک فرد اقتصادی بوده تا بازیکن را با قیمت پایین تر آورده و با قیمت بالاتری بفروشد.

خوشحالم در رسانه ها تراکتور را یک تیم لاکچری و پرهزینه می بینند/ هزینه در تراکتور با حساب کتاب بوده

وی اضافه کرد: خوشحالم در رسانه ها تراکتور را یک تیم لاکچری و پرهزینه می بینند، اما این را هم باید بدانند هزینه در تراکتور با حساب کتاب بوده و ریال به ریال آن حساب می شود، می خواهم ارزان بخرم گران بفروشم و این هنر یک تاجر است.

دلال از جیب من نمی تواند بزند

زنوزی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه تراکتور شاکی و بدهی ندارد گفت: تیم های من همیشه از نظر بهداشت مالی شفاف بوده و بدون مشکلات مالی پیش رفته اند اما بعضا در رسانه ها میبینم در مورد دلالی مطرح می شود، هر چند وجود دلال را رد نمی کنم اما دلالی در باشگاهی می تواند باشد که فقط هزینه میکند و نظارت وجود ندارد و یک تاجر همیشه به دنبال یک دلالی است تا ارزان بخرد، دلال از جیب من نمی تواند بزند و اجازه نمی دهم از جیب من اضافه برداشت کند چون برای جمع کردن ذره ذره چول ها زحمت کشیدم، در حال حاضر بازیکن های با کیفیتی آوردیم و خریدهایی که ما کردیم مهم است

هر کسی ماشین سازی را میخواهد می دهم

وی در خصوص مالکیت باشگاه ماشین سازی و گسترش فولاد تاکید کرد: هر کسی ماشین سازی را میخواهد می دهم در حال حاضر نگه داشتم تا لیگ صدمه نبیند و اینکه طرفدارانی هم دارد که عاشق آن هستند و البته قدمتی بیشتر از تراکتور هم دارد.

این را هم باید بدانیم وزارت صنابع چندین تیم و وزارت ورزش ۲ تا تیم دارد

مالک باشگاه تراکتور در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه در خصوص ایراد داشتن نگهداری دو تیم لیگ برتری و احتمال بروز برخی تخلفات گفت: همه این موضوعات تولید رسانه ها بوده  اما این را هم باید بدانیم وزارت صنابع چندین تیم و وزارت ورزش ۲ تیم دارد، همه چی ما به همه چی ما می خورد، در حالی که وزارت ورزش امکاناتی را دارد که ما نداریم، ازامکانات دولتی استفاده میکنند و از جیب ۸۰ میلیون برای تیم هایشان هزینه میکنند اما آیا هوادران تیم های تراکتور یا سپاهان یا دیگر استان ها از این موضوع راضی هستند؟ مگر ۱۰۰ درصد مردم ایران هوادار استقلال و پرسپولیس هستند که از جیب آنها برای این دو تیم هزینه می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد هواداران دو تیم هم از این موضوع راضی نیستندو به آنها هم ظلم می شود، ما برای تیم خودمان هزینه های مدیریت میکنیم اما آنها نمی توانند این کار را بکنند و با بالابردن هخزینه ها به آنها هم ظلم می کند.

زنوزی با گلای از نحوه پوشش دیدار تیم ها در رسانه ملی اضافه کرد: ما می توانیم بدون دریافت پخش از صدا و سیما فوتبال ایران را اقتصادی کنیم، اما هواداران تراکتور همیشه از من می پرسند که چرا صدا و سیما  بین تیم ها تفاوت قایل هست و تنها دیدار چند تیم محدود را پخش میکند، سال گذشته بر اساس آمار پرطرفدارترین تیم ایران تراکتور بود.

وی گفت: تراکتور در کل ایران طرفدار داشته و حتی هواداران در دیدار با تیم های تهرانی ۵۰ به ۵۰ بوده ، البته با توجه به رعایت نکردن قانون ۹۰ به ۱۰ هواداران در تیم های تهرانی نباید از دیگر تیم ها هم انتظار این مساله را داشت.

مالک باشگاه تراکتور در رابطه با ساخت ورزشگاه اختصاصی تراکتور گفت: در این خصوص ورزشگاه یادگار را به من پیشنهاد داده اند که قبول نکرده ام فعلا اما از طرفی هم شهرداری تبریز قصد واگذاری استادیوم اهختصاصی را پیشنهاد داده که البته با توجه به حمایت مسوولان استانی مخصوصا و آقای استاندار و امام جمعه محبوب و ورزش دوست شهرمان تلاش داریم این امر محقق شود.

وی ر خصوص فرهنگ عیبی یوخ، گفت: تبریز شهر اولین ها بوده و این فرهنگ عیبی یوخ که شعار بسیار خوبی است از تبریز و هوادران تراکتور ایجاد شده است.

زنوزی در خصوص بلیط فروشی توسط باشگاه گفت: در این خصوص با حمایت مسولان استان و شهر اتفاقات خوبی افتادهو باشگاه تراکتور اقدامات خوبی را انجام می دهد به طوری که ۵۰ هزار بلیط  از طریق اینترنت فروخته شد و البته حدود ۲۰ هزار بلیط هم در باشگاه و از طریق کارت انجام شد.

او  گفت: برای اولین بار در مزاسم رونمایی از پیراهبانوان را هم دعوت کردیم و این فرهنگ بالای هواداران تراکتور به این موضوع ورود بانوان به استادیوم کمک کند.

مالک باشگاه تراکتور در خصوص تسهیل جاده دسترسی هوادارن به استادیوم گفت: این موضوع توسط شهرداری تبریز پیگیری می شود و امیدواریم با پیگیری های شهردار تبریز به زودی حل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت باشگاه تراکتور از محسن فروزان  و استوکس گفت: بخش حقوقی باشگاه پیگیر این موضوع بوده و استوکس که به باشگاه ترکیه ای رفته با توجه به پیگیری ها احتمال می رود پنجره باشگاه ترکیه ای بسته می شود.

زنوزی گفت: میخواهیم تراکتور با به جایگاه اصلی آن یعنی جایگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برسانیم، می خواهیم با توجه آنچه مقام معظم رهبری فرمودند آذربایجان سر این است، ما هم می خواهیم در حوزه فرهنگ و ورزش این قسمت از ایران را به جایگاه اصلی برسانیم،

وی ادامه داد: فوتبال ما اقتصادی است اما نتوانستیم از آن بهره برداری کنیم اما یکسری شرکت هایی در اطراف باشگاه ها ایجاد شده که ربطی به فوتبال هم ندارند، در حالی که ما هزینه می کنیم بهره برداری و سود را آنها می برند نباید اینگونه باشد.

باشگاه تراکتور ۳۰ میلیون هوادار دارد که عاشق تراکتور هستند،

مالک باشگاه تراکتور افزود: باشگاه تراکتور ۳۰ میلیون هوادار دارد که عاشق تراکتور هستند، اولین روزی که تراکتور ار خریدیم گفتیم باشگاه باید برنامه ای ایجاد کند که به باشگاه کمک کند، بر همین اساس اپلیکیشنی ایجاد شده تا به خریدهای هواداران کمک کنیم تا  هوادراران از خدمات ارایه شده خوشحال بشوند و اینکه هوادار تراکتور هستند، برنامه هایی پیش بینی شده و حتی این اپلیکیشن در حال اتمام است تا وارد بورس کنیم.

او ادامه داد: سوپر اپلیکیشنی در حال راه اندازی داریم که تمام خدمات و ارتباطلاتی که شرکت های خارج از باشگاه ها انجام می دهند انجام می دهیم تا باشگاه را به سود دهی برسانیم خدمات لازم را به هواداران اریه دهیم.

زنوزی ادامه داد: حداقل ۴۰ میلیون ترک در ایران داریم، هرکجا که می رویم تراکتور میزبان بوده و نمونه بارز این موضوع هوادار ۵۰ دریدی در  دیدارهای پایتخت است.

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به مجری  در خصوص شرایط زونمایی از لباس جدید و شایعاتی مبنی بر اینکه هزینه آن را فدراسیون داده گفت: ۸ سال خدمات برای تیم ملی ارایه کردیم بخاطر کشورمان ایران هواپیمای رایگان در اختیار تیم ملی قرار دادیم، حتی یک تشکر خشک و خالی دادیم، حرف های زیادی گفتند که پاسخ نگفتم، حالا در مورد لباسی که با آدیداس قرارداد داریم و اسم تراکتور را در سایت خود درج کرده است شایعه سازی میکنند.

وی در خصوص شایعات در رابطه با قرارداد بازیکنان، گفت: پاسخ این سوالات سخت نیست و می توانند از فدراسیون پیگیر شوند، از جیب خودمان هزینه میکنیم قیمت را کسانی بالا می برن که از جیبشان هزینه نمی کنند و از جیب ۸۰ میلیون مردم هزینه میکنند.

برخی به دنبال شایعه سازی هستند

زنوزی ادامه داد: برخی به دنبال شایعه سازی هستند، هر تیمی حواشی خود را دارد و تراکتور هم حواشی خاص خود را دارد، سعی کردیم از حواشی دور کنم خودم را و در رسانه ها زیاد برجسته نکنم اما سال گذشته چون سال اول تراکتور بود پای کار آمدم و دیدم که همه حمله میکنند.

من به فوتبال بیرانوند احترام میگذارم اما از نظر اخلاقی باید خودش را اصلاح کند

او در رابطه با شکایت از بیرانوند، گفت: من به فوتبال او احترام میگذارم اما از نظر اخلاقی باید خودش را اصلاح کند، فیلم هایی در رابطه با حرکاتش در دیدار با تراکتور داریم که خوب نیست، بازیکن باید با هوادران خوب برخورد کند حتی در قانون فیفا هم به این موضوع اشاره شده، اما نمی دانم چرا فدراسیون به چه دلیلی برای بازکنان برخی تیم های خاص حریم هایی را ایجاد کرده به طوری که پارسال هم شکایت کرده بودیم اما ترتیب اثر ندادند.

مالک باشگاه گفت: همانطور که به شکایت درمورد پدیده، سپیدرود،پرسپولیس رسیدگی نشده و مسکوت مانده در فدراسیون، همه را با اسناد و مدارک دادیم اما زورمان نمی رسد، با این وجودتلاشمان را میکنیم تا به نتایج خوبی برسیم.

به دلیل عدم برنامه ریزی لیگ ایران بازی با روبین کازان به هم خورد

وی در خصوص موضوع برگزار نشدن بازی تراکتور و روبین کازان، گفت: به دلیل عدم برنامه ریزی لیگ در سال جاری برنامه های تراکتور را به هم ریخت، قرار بود با روبین کازان بازی داشته باشیم که به دلیل دیرشروع شدن لیگ و زود شروع شدن لیگ روسیه مشکلاتی ایجاد شد که این موضوع انجام نشد،

مالک باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: دنبال تیم والیبال تراکتور هستیم، می خواهیم بعد از راه اندازی فوتبال، تیم والیبال را راه اندازی کنیم تا شاید به رشته های دیگر هم برسیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: واقیعت ها را می گویم و از هواداران استقلال و پرسپولیس معذرت میخوام اگر حرف هایی را گفتم،چون بخاطر اونها میگویم، تغییرات به نفع هواداران استقال و پرسپولیس و کشور است، بخاطر عدم مدیریت در این تیم ها کارهایی را انجام می دهند که شایسته کشورمان نیست

 

در حال تکمیل…..