زمین لرزه ۳ ریشتری تبریز را لرزاند / زلزله خسارتی نداشت
زمین لرزه ۳ ریشتری تبریز را لرزاند / زلزله خسارتی نداشت

زلزله‌ای به قدرت ۳ ریشتر ساعاتی پیش شهر تبریز را لرزاند. به گزارش خبرگزاری فارس‌ از تبریز، زلزله‌ای‌ به‌ قدرت ۳ ریشتر‌ ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه تبریز را لرزاند.‌ این‌ زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری و به طول جغرافیایی ۴۶٫۶۳ و عرض جغرافیایی ۳۸٫۱۴ درجه رخ داده است. براساس این گزارش این […]

زلزله‌ای به قدرت ۳ ریشتر ساعاتی پیش شهر تبریز را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری فارس‌ از تبریز، زلزله‌ای‌ به‌ قدرت ۳ ریشتر‌ ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه تبریز را لرزاند.‌

این‌ زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری و به طول جغرافیایی ۴۶٫۶۳ و عرض جغرافیایی ۳۸٫۱۴ درجه رخ داده است.

براساس این گزارش این زمین لرزه در۷ کیلومتری تبریز، ۱۶ کیلومتری باسمنج و ۲۰ کیلومتری خواجه در آذربایجان شرقی رخ داده است.

رحیم شهرتی‌فر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در این باره گفت: زلزله‌هایی که با ریشتر کم در اطراف گسل‌های تبریز و آذربایجان روی می‌دهد نشان از فعال بودن این گسل‌هاست.

گسل تبریز بخشی از یک سامانه گسلی در امتداد لغزشی بزرگ است که در شمال باختری ایران و شرق ترکیه جای دارد.

 این گسل با طولی نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر در شمال غرب و جنوب شرق از جنوب مرند آغاز شده و با عبور از حاشیه شمالی شهر تبریز تا نزدیکی بستان‌آباد امتداد دارد.

گسل تبریز به‌طور کلی در راستای شمال باختری – جنوب خاوری امتداد دارد با این حال نقشه‌برداری دقیق آن در واحدهای سنگی پوشش رسوبی نشانگر سامانه‌ای شکل یافته از تکه‌هایی با امتدادهای مشخص و مجزا بوده و شیب گسل نیز در قسمت‌های مختلف گسل متفاوت است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی: مردم هوشیار باشند

شهرتی فر در گفتگو خبرنگاران گفت: زلزله هایی که با ریشتر کم در اطراف گسل های تبریز و آذربایجان روی می دهد نشان از فعال بودن این گسل هاست.

زلزله پدیده ای طبیعی و غیر قابل پیش بینی است، لذا مردم باید ضمن هوشیاری، آرامش خود را حفظ کنند و دستورالعمل های ایمنی را هم در نظر بگیرند

شهرتی فر معاون استاندار آذربایجان شرقی، بیان کرد: زلزله ۳ ریشتری امروز در تبریز خسارتی درپی نداشت، مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند