رونمایی ازکتاب" پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی/  فرهنگ در صندلی آخر کلاس توزیع بودجه
رونمایی ازکتاب" پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی/  فرهنگ در صندلی آخر کلاس توزیع بودجه

[ad_1] رونمایی ازکتاب پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی/ فرهنگ در صندلی آخر کلاس توزیع بودجه کتاب پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی نوشته نصرت اله نجفی با حضور اساتید و پژوهشگران تاریخی رونمایی و وارد بازار نشر شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، آیین رونمایی از کتاب” پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی” ظهر […]

[ad_1]

رونمایی ازکتاب پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی/ فرهنگ در صندلی آخر کلاس توزیع بودجه


کتاب پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی نوشته نصرت اله نجفی با حضور اساتید و پژوهشگران تاریخی رونمایی و وارد بازار نشر شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، آیین رونمایی از کتاب” پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی” ظهر امروز با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان‌شرقی، سازمان اسناد شمال‌غرب کشور و انتشارات ستارگان زمینی در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، رییس سازمان اسناد شمال غرب، نویسنده کتاب، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران،اصحاب رسانه و جمعی از فعالان فرهنگی و نویسندگان برگزار شد.

 محمد عزیزی‌راد، فعال فرهنگی و رسانه ای تبریز در این مراسم فرهنگ را زیر بنای توسعه جامعه ذکر کرد و گفت: اگر فرهنگ یک کشور توسعه یافته باشد، این فرهنگ می‌تواند حتی اقتصاد و صنعت عقب مانده را نجات داده و به پویایی برساند که نمونه‌های زیادی از این کشورها را می‌توان مثال زد.

وی افزود: مثلا کشور کامبوج سیر جهشی خوبی را در عرصه های اقتصاد و صنعت طی می‌کند چون بنیان‌های فرهنگی خوب و زیربنایی دارد و زیرساخت‌های فرهنگی آن آسیب ندیده است.

عزیزی‌راد ادامه داد: بر این اساس فرهنگ شکاف‌های اقتصادی را پر می کند مانند کشور تایوان و کره جنوبی که فعالیت های بسیار خوبی را شاهد هستیم.

فعال فرهنگی و رسانه ای تبریز با اشاره به فرهنگ چندین هزار ساله کشور ایران خاطرنشان کرد: ایران اسلامی با صبغه فرهنگ چندین هزار ساله جا دارد که ما از بسیاری کشورها جلوتر باشیم و این امر مهم محقق نمی شود مگر اینکه به افراد و چهره های فرهنگ و ادب این سرزمین اهمیت داده شود.

وی با اظهار ناراحتی از توزیع ناعادلانه امکانات و بودجه به بخش فرهنگ ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما فرهنگ در صندلی آخر کلاس توزیع بودجه و امکانات قرار دارد، این موضوع در ساختار اداری جامعه و همچنین در افکار عمومی نیز اهمیت خاصی ندارد و این امر  به هویت کشور ضربه می زند.

نصرت اله نجفی، نویسنده کتاب” پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی” نیز در این مراسم  در مورد معرفی کتاب گفت: کتاب ” پیش درآمدی بر شناخت اسناد تاریخی” حاصل پنج سال زحمت و تلاش است که در مورد شناخت اسناد تاریخی در چهار بخش نوشته شده است.

وی با اشاره به تشکیل حکومت های مختلف در ایران کهن افزود: متاسفانه در امپراطوری های بزرگ در ایران مانند هخامنشیان که بعد از ۳۳۰ سال امپراطوری سقوط کرد هیچ آرشیو و اسنادی به جز کتیبه داریوش باقی نمانده است. همچنین از دوران سلوکیان نیز به جز سکه ها سند دیگری در اختیار ما نیست.

نجفی  با اشاره به اسناد مکتوب شده در این کتاب اظهارداشت: در این کتاب ۸۷ سند از اسنادی که در اختیار دارم و اسناد کاملا متقن و محکمی هستند استفاده کرده ام.

معصومه سالک ابراهیمی، مدیر انتشارات ستارگان زمینی هم در این مراسم شناخت افراد فرهیخته و ادیب را باعث مباهات ذکر کرد و گفت: چقدر خوب است که انسان های شایسته و فرهیخته را در زمان حیاتشان شناخته و به جامعه بشناسانیم.

وی ادامه داد:در این کشور اساتید و نویسندگان طراز اول در تاریخ وجود دارد که متاسفانه برخی از آنها را نتوانستیم بشناسیم.

مدیر انتشارات ستارگان زمینی، نویسندگان را مغزهای دلسوز جامعه نام برد و ادامه داد: بسیاری از نویسندگان در جامعه ما مظلوم هستند چرا که بعد از فوتشان شناخته می شوند.

وی ضمن تشکر و قدردانی از استاد نجفی که این اسناد تاریخی را به خوبی نگهداری کرده اند تا به نسل های آینده برسد اظهارداشت: استاد نجفی با حفظ این آثار خدمات شایانی به تاریخ این کشور انجام داده اند. استاد نجفی گرانقدر قسمتی از منزل خود را به نگهداری از این اسناد ارزشمند اختصاص داده و ما مدیون ایشان هستیم.  

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۰


[ad_2]