روسیه «شبکه ناوالنی» را به لیست گروه‌های افراط‌گرا اضافه کرد
روسیه «شبکه ناوالنی» را به لیست گروه‌های افراط‌گرا اضافه کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، سازمان نظارت بر فعالیتهای مالی روسیه اعلام کرد که شبکه الکسی ناوالنی را به لیست گروههای افراطی در این کشور اضافه کرده است.  روز دوشنبه گذشته دادستانهای روسیه فعالیت شبکه ناوالنی که به بهانه مبارزه با فساد در این کشور شکل گرفته است را متوقف کرده و از […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای فارس، سازمان نظارت بر فعالیتهای مالی روسیه اعلام کرد که شبکه الکسی ناوالنی را به لیست گروههای افراطی در این کشور اضافه کرده است. 

روز دوشنبه گذشته دادستانهای روسیه فعالیت شبکه ناوالنی که به بهانه مبارزه با فساد در این کشور شکل گرفته است را متوقف کرده و از دستگاه قضایی این کشور خواسته بودند که این گروه را در کنار گروههای تروریستی مثل القاعده و داعش در لیست گروههای افراط گرا قرار دهند. 

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

الکسی ناوالنی، روز ۱۷ ژانویه هنگام بازگشت از آلمان به روسیه بازداشت شد. او پس از مسمومیت با گاز اعصاب نوویچوک، به مدت ۵ ماه برای درمان در آلمان حضور داشت. کشورهای غربی روسیه را به استفاده از گاز شیمیایی علیه ناوالنی متهم کرد، ادعایی که از سوی روسیه قویا رد شده است. 

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا در واکنش به بازداشت الکسی ناوالنی تحریمهایی را علیه برخی نهادها و افراد روسیه اعمال کرده‌اند. 

انتهای پیام/م