رهبر انصارالله: امریکا عامل شیوع کرونا در جهان است
رهبر انصارالله: امریکا عامل شیوع کرونا در جهان است
عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن شنبه شب در واکنش به شیوع ویروس مرگبار کرونا در سطح جهان گفت که کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا، مسؤول انتشار ویروس کرونای جدید در دنیا هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی “المسیره” یمن، الحوثی در این باره گفت: آمریکا و برخی کشورها آزمایشگاه‌های بزرگی دارند که می‌توانند ویروس‌های کشنده علیه انسان‌ها تولید کنند.

بسیاری از کشورها و در مقدمه آنها روسیه و چین نسبت به انتشار آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه هشدار داده‌اند.

روزنامه “مردم ارگان حزب حاکم چین روز شنبه در مطلبی نوشت: ابهام زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد و همین موجب شده است تا مردم خواستار شفاف سازی فعالیت این آزمایشگاه شوند.

«جایو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل توئیتی منتشر کرد مبنی بر اینکه احتمال دارد کرونا از طریق ارتش آمریکا به شهر ووهان کانون شیوع کرونای جدید سرایت کرده باشد.

“نیکلای پاتروشف” دبیر شورای امنیت روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که پنتاگون در حال ساخت و احداث آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در سراسر جهان است

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که آمریکا سابقه استفاده از این گوه ویروس را در کارنامه خود دارد و پیشتر آن را علیه سرخ‌ پوستان به کار برده است.

وی همچنین ادامه داد که آمریکا، اسرائیل و متحدان آنها هیچ هراسی از این ندارند که اینگونه ویروس‌ها نظیر کرونا و تسلیحات ممنوعه را علیه بشریت به کار ببرند.

الحوثی در پایان گفت : دور از انتظار نیست با وجود این که ویروس کرونا به جامعه آمریکا نیز صدمه بزند، دولت این کشور اهدافی را در شیوع این بیماری و استفاده از آن دنبال کند.

پیش از آن نیز  حسین مقبولی” معاون امور خدماتی و توسعه نخست وزیر یمن، و “محمد علی الحوثی” رییس شورای عالی انقلاب مردم یمن، ائتلاف عربی و در مقدمه آن عربستان را مسؤول ورود ویروس کرونای جدید به یمن دانسته بودند.